خاندوری

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دلیل آیین‌نامه جدید مجلس به تعویق افتاده که اتفاق غیرطبیعی نیست، گفت: دولت سیزدهم تمرکز جدی خود را بر روی اصلاح ناترازی ساختارها قرار داده و سعی دارد در برنامه هفتم گام جدی در حل بیماری‌ها و اصلاح ناترازی بردارد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی در مورد لایحه بودجه، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه جدید مجلس شورای اسلامی تقدیم لایحه بودجه توسط دولت به مجلس ۲ مرحله‌ای شده است و پس از تصویب مرحله اول و با ۲ ماه فاصله کلیت بودجه در مرحله دوم بررسی و به تصویب می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اختلافاتی در خصوص کلیات لایحه بودجه بین مجلس و دولت وجود داشت، ولی تصویب مرحله اول تا ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به دستاوردهای همایش ۲روزه اصلاح ساختارهای اقتصاد ایران گفت: دولت سیزدهم تمرکز جدی خود را بر روی اصلاح ناترازی ساختارها قرار داده است و با اتکا به ظرفیت صاحب‌نظران، کارشناسان و اساتید دانشگاهی سعی دارد در برنامه هفتم گام جدی در حل بیماری‌ها و اصلاح ناترازی ساختار حوزه اقتصاد اعم از بودجه، حوزه بانکی، مالیات، صندوق‌های بازنشستگی و غیره بردارد.

خاندوزی بیان کرد: برگزاری همایش همایش اصلاح ساختارهای اقتصاد ایران با حضور استاتید و کارشناسان از سراسر کشور و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف گام موثری برای دستیابی به اهداف اقتصادی ما محسوب می‌شود

وی تاکید کرد: از آغاز به‌کار دولت سیزدهم اقدامات کوتاه‌مدت در پروژه‌های عمرانی، فعال کردن بنگاه‌های تعطیل شده، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی انجام شده است، ولی نباید از ریل‌گذاری میان‌مدت در مقاوم سازی اقتصاد در مواجهه با تحریم‌ها و تورم غافل باشیم و این مشکلات به صورت جدی حل و فصل شود.

وزیر اقتصاد از انعقاد ۷ تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه نیازمندی‌های دولت به دانشگاه‌ها ارجاع و راه‌حل آنها توسط دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت تا بتوان تصمیمات عالمانه در حوزه اقتصاد را بگیریم.

خاندوزی گفت: سیاست دولت سیزدهم بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و رویکردهای همه حوزه‌های دانشگاهی متناسب با رویکرد خود است و هرگز در بین مباحث با نگاه‌های اقتصاد متمرکز و یا نگاه اقتصاد رهاسازی شده سرگردان و حیران نخواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =