• ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
  • کد خبر: 47118
  • readingTime: ۲ دقیقه
دانشگاه صنعتی اصفهان

در سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت شناخته شد.

به گزارش ایراسین، سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با معرفی برترین روسای دانشگاه، طرح ها، استادان، پژوهشگران و همکاران اجرایی و صنعتی فعال در زمینه ارتباط با جامعه و صنعت همزمان با اولین روز از هفته پژوهش برگزار شد.

در این مراسم که در محل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت شناخته شد.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در این نشست گفت: ۱۱هزار قرارداد با صنایع و دستگاه های اجرایی در دانشگاه ها به امضا رسیده است. محمد سعید سیف تصریح کرد: ۱۱هزار قرارداد با صنایع و دستگاه های اجرایی در دانشگاه ها به امضا رسیده است که منجر به تدوین راهکار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به نتیجه یک کار جهشی نیست بلکه باید قدم به قدم این مسیر را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های سالانه حوزه صنعت بسیار متنوع است؛ چرا که تنوع تخصص‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد. از این رو الگوهای متنوعی را تدوین کرده‌ایم که سعی داریم به تنوع نیاز استفاده شوند.

سیف ادامه داد: یکی از روش‌ها بحث ارتباط دانشجویان با صنعت و کاریابی است که خوشبختانه امروز گسترش پیدا کرده و خیلی دانشگاه‌ها در حوزه کارورزی و کاریابی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به فرصت‌های مطالعاتی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی در استان‌های مختلف در صنایع مشغول و با مسائل دست و پنجه و به بهبود مشکلات کمک می‌کنند و این نشست‌ها می‌تواند شروعی برای تعامل باشد.

سیف راجع به قراردادها نیز گفت: با کمک دانشگاه ها در حال رفع مسایل حقوقی و موانع هستیم که در برنامه هفتم هم به آن اشاره شده است. امیدواریم با سازمان تامین اجتماعی بتوانیم راحت تر کار را دنبال کنیم.

شایان ذکر است در پایان نشست از ۱۱ اعضای هییت علمی برتر، ۴ طرح برگزیده دانشگاه ها که توسط وزارتخانه ها معرفی شده و ۲ دانشگاه برتر در حوزه ماموریت گرایی تقدیر شد.

گفتنی است از منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، سیدمحمد علی میبدی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، محمد حسن بازیار رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در قسمت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر در حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت تجلیل به عمل آمد. در سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت شناخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =