• ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر: 47079
  • readingTime: ۱ دقیقه
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

واردات سنگ آهن ماه نوامبر چین با بهبود حاشیه در سطح بالایی باقی ماند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر ۳.۴ درصد نسبت به اکتبر افزایش یافته است زیرا حاشیه‌های کارخانه فولاد بهبود یافته و افزایش یوان باعث خرید عنصر اصلی فولادسازی شده است.

داده‌های گمرک این کشور نشان می‌دهد که بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته ۱۰۲.۷ میلیون تن از ماده اصلی فولادسازی را وارد کرده است که از ۹۹.۴ میلیون تن در اکتبر افزایش یافته است.

واردات نوامبر برای چهارمین ماه متوالی در سطح بالایی باقی ماند و برای پنجمین بار در سال جاری به بالای ۱۰۰ میلیون تن رسید.

داده‌های گمرک نشان می‌دهد که صادرات محصولات فولادی چین در نوامبر ۴۳.۳ درصد نسبت به سال قبل به ۸.۰۱ میلیون تن و ۰.۹ درصد بیشتر از ۷.۹۴ میلیون تن صادرات به خارج از کشور در اکتبر افزایش یافته است.

مجموع صادرات فولاد از بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان از ژانویه تا نوامبر ۸۲.۷ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۶ درصد افزایش داشت و کل صادرات سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ رسید.

طبق گزارش رویترز، چین در ماه گذشته ۶۱۴ هزار تن محصولات فولادی وارد کرد که در مقایسه با ۷۵۰ هزار تن در نوامبر ۲۰۲۲ کاهش داشت که در مجموع در دوره ژانویه تا نوامبر به ۷ میلیون تن رسید که ۲۹.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =