• ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 46756
  • readingTime: ۱ دقیقه
گندله سازی فولاد مبارکه

معاملات این هفته بورس کالا با افزایش تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته مواجه شد ولی همچنان سطح تقاضا نسبت به سال گذشته پایین است. این هفته قیمت کنسانتره سنگ آهن ۰.۸ درصد افزایش یافت ولی قیمت گندله بیش از ۱ درصد ریخت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات این هفته بورس کالا با افزایش تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته مواجه شد ولی همچنان سطح تقاضا نسبت به سال گذشته پایین است. هفته‌های گذشته کمتر از ۳۰ درصد کنسانتره سنگ‌آهن عرضه شده در بورس کالا معامله می‌شود ولی حجم معاملات در این هفته تقریبا نیمی از مقدار عرضه بود. با این حال قیمت کنسانتره سنگ‌آهن اندکی افزایش پیدا کرد ولی قیمت گندله سنگ‌آهن نزولی شد. رکود حاکم بر بازار داخلی باعث شده تا قیمت کنسانتره و گندله در بورس کالا کمتر از بازارهای جهانی باشد.

کنسانتره سنگ آهن

قیمت کنسانتره سنگ آهن در معامله این هفته از بورس کالا ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد و به کیلویی ۳ هزار و ۵۴۹ تومان رسید. افزایش قیمت کنسانتره در حالی اتفاق افتاد که قیمت‌ها از ۲۰ آبان ماه نزولی بود. روز ۲۷ آبان ماه قیمت هر کیلوگرم کنسانتره سنگ آهن از کیلویی ۳ هزار و ۶۱۵ تومان به کیلویی ۳ هزار و ۵۹۷ تومان کاهش پیدا کرد و سپس به کیلویی ۳ هزار و ۵۱۹ تومان در ۴ آذر ماه رسید. این روند نزولی در طول این هفته متوقف شد. متوسط قیمت کنسانتره سنگ آهن در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت کنسانتره، ریزش گندله

این هفته ۲۹۰ هزار تن کنسانتره در بورس کالا عرضه شد و تنها ۱۵۵ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. این هفته قیمت کنسانتره وارداتی چین نیز به ۱۴۵ دلار به ازای هر تن رسید. بازار داخلی کنسانتره در سال جاری به دلیل افت شدید تقاضا نتوانست همگام با قیمت‌های جهانی صعودی شود. امسال در بیشتر معاملات کنسانتره در بورس کالا کمتر از یک سوم کنسانتره عرضه شده مورد معامله قرار می‌گرفت.

گندله سنگ‌آهن

روند ریزشی قیمت گندله سنگ آهن در این هفته نیز ادامه پیدا کرد. هفته جاری قیمت هر کیلو گندله سنگ آهن با کاهش ۱.۷ درصدی به کیلویی ۴ هزار و ۵۵۶ تومان رسید. قیمت گندله از اولین معامله آبان ماه نزولی شد و تا کنون بیش از ۵ درصد ارزش خود را از دست داده‌است. متوسط قیمت گندله سنگ آهن در بورس کالا به قر ار نمودار زیر است:

رشد قیمت کنسانتره، ریزش گندله

در معامله این هفته بورس کالا ۶۷۷ هزار تن گندله در بورس کالا عرضه شد و ۳۶۷ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. این هفته قیمت گندله وارداتی چین نیز به ۱۵۴ دلار به ازای هر تن رسید. در معاملات سال جاری بورس کالا تقاضا برای گندله نیز مانند کنسانتره پایین‌ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =