• ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
  • کد خبر: 46634
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

انس طلا در کانال ۲ هزار دلار جا خوش کرد، شب گذشته نیز به مرز ۲۰۷۰ دلار رسید تا حالا نزدیک‌تر از هر زمان به فتح قله‌های جدید باشد. صعود متوالی قیمت انس با رشد قیمت طلای آبشده و سکه امامی در بازار داخلی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا در کانال ۲ هزار دلار جا خوش کرد و شب گذشته نیز به مرز ۲۰۷۰ دلار رسید تا حالا نزدیک‌تر از هر زمان به فتح قله‌های جدید باشد. صعود متوالی قیمت انس با رشد قیمت طلای آبشده و سکه امامی در بازار داخلی همراه شد. طلای آبشده هفته گذشته تا مرز ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش‌رفت ولی با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به کار خود در هفته گذشته پایان داد با این حال برآیند هفتگی قیمت طلای آبشده مثبت بود.

جو مثبت بازارجهانی سکه را صعودی کرد

بازاریان معتقدند اگر قیمت طلای آبشده محدوده مقاومتی ۱۱ میلیون تومان را پشت سر بگذارد باید منتظر اهداف بالاتری مانند ۱۲ میلیون تومان بود و در غیر این صورت طلای آبشده دوباره محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را آزمایش خواهد کرد. از طرفی باید در نظر داشت افزایش قیمت انس به محرک خوبی برای افزایش قیمت‌ها در بازار طلای آبشده تبدیل شده‌ است. در روزهای ابتدایی این هفته با وجود کاهش نسبی قیمت دلار در بازار آزاد، طلای آبشده پشت سر انس طلا به روند صعودی خود ادامه داد. در بازار سکه نیز شرایط شبیه به بازار طلای آبشده‌ است.

دو هفته پایانی آبان‌ماه سکه در حفظ کانال قیمتی ۲۹ میلیون تومان ناموفق بود ولی هفته‌ گذشته دوپینگ انس طلا باعث شد تا سکه معاملات هفتگی را با قیمتی بالاتر از ۲۹ میلیون تومان به پایان برساند.

جو مثبت بازارجهانی سکه را صعودی کرد

با این وجود سکه با مقاومت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مواجه است. در سال جاری سکه بارها در تلاش برای عبور از سطح ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ناتوان بود و در روز پایانی هفته نیز به همین محدوده رسید و متوقف شد. شاهدی، یکی از فعالان بازار در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: اگر قیمت سکه کانال ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را رد کند بعید است در ادامه کمتر از ۳۰ میلیون تومان معامله شود.

بازار طلا در هفته‌ پیش‌رو

گفت‌وگو با فعالان بازار طلا و سکه اصفهان نشان می‌دهد آنها قیمت آبشده و سکه تمام بهار آزادی را بیشتر از انس طلا به نرخ ارز در بازار غیررسمی مرتبط می‌دانند. یکی از فعالان بازار در این‌باره گفت: بازار داخلی با انس رشد کرد ولی برای صعود قدرتمند به اخبار مثبت از بازار ارز نیاز دارد. از طرفی سطح تقاضا در بازار پایین‌ است و همین مسئله بازاریان را نسبت به ادامه روند صعودی در بازار مردد کرده‌ است. صابری یکی از فعالان بازار در این‌باره گفت: بازار برای حرکت به نقدینگی نیاز دارد و ما فعلا نقدینگی برای حرکت قدرتمند نداریم. بازار طلا و سکه روز شنبه در شرایطی کار خودش را آغاز خواهد کرد که کندل ماهانه انس طلا برای نخستین بار در تاریخ با قیمتی بالاتر از ۲ هزار دلار بسته شده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =