میلگرد

قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۴ در طول ۱۰ روز ابتدایی آذر ماه به کانال کیلویی ۲۲ هزار تومان سقوط کرد. قیمت میلگرد ۱۰ نیز تا کانال ۲۳ هزار تومان کاهش یافت. در بازار تیرآهن نیز کاهش شدید تقاضا منجر به ریزش قیمت تیرآهن ۱۴ به کانال کیلویی ۲۳ هزار تومان شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خزان بازار داخلی آهن‌آلات از اواسط تابستان آغاز شد. کاهش شدید تقاضا با ریزش متوالی قیمت‌ها همراه بود ولی قیمت‌ها در نیمه دوم آبان ماه به ثبات رسیده‌ بود تا اینکه با آغاز آذر ماه میلگرد کف‌های قیمتی مهمی را از دست داد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در ده روز ابتدایی آذرماه متوسط قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۴ به کانال کیلویی ۲۲ هزار تومان سقوط کرد. میلگرد ۱۰ نیز کانال ۲۴ هزار تومان را از دست داد. متوسط قیمت انواع میلگرد در بازار آزاد به قرار نمودار زیر است:

سقوط قیمت میلگرد به کانال کیلویی ۲۲ هزار تومان

ریزش شدید قیمت‌ها در بازار میلگرد با شروع آذر ماه تشدید شد ولی گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد این کاهش قیمت در روز هشتم و نهم با افزایش جزئی تقاضا متوقف شد تا بازار آهن الات در پایان هفته از شرایط ریزشی فاصله بگیرد. البته یکی از فعالان بازار در مورد افزایش قیمت آخر هفته به خبرنگار ایراسین گفت: هم تقاضا کمی زیاد شد و هم به دلیل ریزش قیمت بسیاری از فروشندگان از فروش منصرف شدند. بسیاری از بازاریان معتقدند با ادامه روند ریزشی میلگرد کف‌ قیمتی فعلی را نیز از دست خواهد داد و شاید تا پایان زمستان به کانال کیلویی ۲۰ هزار تومان نزدیک شود. در بازار تیرآهن نیز سطح تقاضا با آغاز آذرماه نزولی شد.

متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ در سال جاری تا یک‌قدمی کیلویی ۳۰ هزار تومان پیش‌رفت و حالا در نخستین روزهای آذرماه کف قیمتی ۲۴ هزار را از دست داد. متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ در بازار آزاد به قرار نمودار زیر است:

سقوط قیمت میلگرد به کانال کیلویی ۲۲ هزار تومان

متوسط قیمت هر کیلوگرم تیرآهن ۱۴ از ۱۳ مهرماه تا کنون بیش از ۷ درصد کاهش یافته‌ است. در آخرین‌ روزهای آبان ماه ریزش قیمت تیرآهن کنترل شد و بازاریان انتظار داشتند متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ به کمتر از کیلویی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان نرسد ولی با آغاز آذر ماه متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ به کیلویی ۲۴ هزار و ۱۷۰ تومان رسید و در بعضی از آهن‌فروشی‌های شهر قیمت تیرآهن ۱۴ کف ۲۴ هزار تومان را از دست داد. اگرچه در روز نهم آذرماه بازار با تقاضای خوبی مواجه شد ولی همچنان چشم‌انداز مثبتی به قیمت‌ها وجود ندارد. یکی از آهن‌فروشان شهر در مورد قیمت تیرآهن گفت: فکر نمی‌کردیم تیرآهن در آذر با چنین سرعتی ریزشی شود و امروز هم فکر نمی‌کنیم ریزش به پایان رسیده‌ باشد. فعالان بازار معتقدند اکنون تقاضای چشم‌گیری در بازار آهن‌ آلات وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =