نیروگاه المهدی

ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور با اتصال واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان به شبکه سراسری برق از مرز ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش ایراسین، نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه ساخت این مجموعه در قالب تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت برای ایجاد نیروگاه در صنایع بزرگ در حال انجام است.
در مدت زمان بهره‌برداری از واحد گازی نیروگاه المهدی ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت خواهند بود. سیستم کنترل و تحریک ژنراتور این نیروگاه بومی بوده و برای اولین بار در کشور سیستم بومی راه‌انداز توربین گاز(MAPFC) ساخت گروه مپنا در این مجموعه عملیاتی شده است.
از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۸۳۸ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده و با اتصال این واحد به شبکه سراسری، ظرفیت منصوبه کل نیروگاه‌های حرارتی به ۷۴ هزار و ۸۸۸ مگاوات رسیده است.
در حال حاضر ۱۴۱ نیروگاه حرارتی در قالب ۶۲۳ واحد تولید برق حرارتی در حال فعالیت هستند که بیش از ۶۸ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.
این در حالی است که در راستای توسعه نیروگاه های خود تامین صنایع تا کنون دو واحد نیروگاه برق صنایع به ظرفیت هر یک ۱۸۳ مگاوات در سمنان و نیروگاه خود تامین فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات وارد مدار شده و نیروگاه آلومینیوم المهدی چهارمین نیروگاه خود تامین برق صنایع است که به شبکه برق کشور می‌پیوندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =