• ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
  • کد خبر: 46506
  • readingTime: ۱ دقیقه
آهن اسفنجی

قیمت آهن اسفنجی در نخستین معامله آذرماه با افزایش ۱.۳ درصدی به کیلویی ۱۱ هزار و ۸۶۸ تومان رسید. از آغاز مهر ماه تا به حال معاملات آهن اسفنجی در محدوده قیمت ۱۱ هزار و ۶۵۰ تا ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت آهن اسفنجی در نخستین معامله آذرماه با افزایش ۱.۳ درصدی به کیلویی ۱۱ هزار و ۸۶۸ تومان رسید. از آغاز مهر ماه تا به حال معاملات آهن اسفنجی در محدوده قیمت ۱۱ هزار و ۶۵۰ تا ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان انجام می‌شود. قیمت اسفنجی هر بار با نزدیک شدن به سقف ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومانی به شدت ریزشی شده‌ است و در مقابل در کف قیمتی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان تقاضا برای آهن اسفنجی بالاست. البته در طول هفته‌های گذشته تمام مقدار آهن اسفنجی عرضه شده در بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. در هفته اول آذر ماه نیز ۱۰۲ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه و تمام مقدار آن معامله شد.

متوسط قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

افزیش قیمت آهن‌اسفنجی در آخرین ماه پاییز

در این هفته بازارساز پیش‌پرداخت آهن اسفنجی را از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد. فعالان بازار عقیده دارند این اقدام منجر به رشد آهن اسفنجی از کف قیمتی شد. پیش از این پیش بینی می‌شد در نیمه سرد سال قیمت هر کیلوگرم آهن اسفنجی تا کانال ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کند ولی رکود حاکم بر بازار باعث شد قیمت آهن اسفنجی گارد نزولی بگیرد. براساس گزارش پلتس قیمت آهن اسفنجی در بازار داخلی هند به ۳۵۰ دلار به ازای هر تن رسیده‌ است ولی در بورس کالا شرایط برای رشد قیمت آهن اسفنجی مهیا نیست. در بازار آزاد نیز سطح تقاضا برای آهن اسفنجی بالا نیست. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت آهن اسفنجی در معاملات بازار آزاد بین کیلویی ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

قیمت آهن اسفنجی در بازار آزاد به قرار جدول زیر است:

افزیش قیمت آهن‌اسفنجی در آخرین ماه پاییز

برآیند قیمت آهن اسفنجی از در بورس کالا طی سال جاری منفی است. در نخستین معامله فروردین ماه هر کیلو آهن اسفنجی با قیمتی بیش از ۱۳ هزار تومان داد و ستد شد و سپس ریزشی عمل کرد. پایین‌ترین قیمت آهن اسفنجی در سال جاری کیلویی ۹ هزار و ۹۳۰ تومان بود و بالاترین قیمت نیز کیلویی ۱۳ هزار و ۶۰ تومان بود. اسفند سال گذشته قیمت آهن اسفنجی به کیلویی ۱۴ هزار تومان نیز رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =