گل فروشی

غلامحسین سلطان محمدی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه تهران گفت: قیمت گل نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است ولی وضعیت بازار چندان مساعد نیست زیرا مردم توان خرید ندارند و بیشتر سفارش‌های ما به مراسم سوگواری اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پاییز به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و همچنان بازار گل و گیاه در رکود به سر می‌برد. این درحالیست که قیمت‌ها نه‌تنها وارد فاز افزایشی نشده بلکه قیمت انواع گل و گیاه در مقایسه با سال گذشته به سطح پایین‌تری رسیده است. غلامحسین سلطان محمدی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه تهران درباره وضعیت فعلی این بازار به خبرنگار ایراسین می‌گوید: وضعیت بازار چندان مساعد نیست زیرا مردم توان خرید ندارند. درحال حاضر گل در سبد خرید خانوارها جایگاه خود را از دست داده و مردم بودجه‌ای برای خرید آن درنظر نمی‌گیرند. خانواده‌ها درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی، دارو و پوشاک می‌کنند. متاسفانه عمده سفارش‌های ما مختص مراسم سوگواری و عزاست چراکه مشتریان از سر ناچاری به خرید گل اقدام می‌کنند.

طبق توضیحات رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه قیمت گل نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و خبری از گرانی در این بازار نیست. سلطان محمدی در این خصوص توضیح می‌دهد: قیمت گل در بازار ما نسبت به سال گذشته نه تنها بالا نرفته بلکه قیمت‌ها افت کرده است؛ برای نمونه قیمت هر شاخه گل گلایول پارسال ۲۰ هزار تومان ولی اکنون با نرخ ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، یا قیمت هر دسته گل داوودی از ۳۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان کاهش یافت. البته هزینه‌های تولید گل بالا رفته ولی تولیدات با بهای پایینی در بازار عرضه می‌شود. با این وجود مردم توان خرید گل با قیمت‌های پایین را هم ندارند.

یخ بازار گل در آستانه شب یلدا آب می‌شود؟

بررسی‌ وضعیت بازار گل در سال‌های گذشته نشان می‌دهد در آستانه شب یلدا تقاضا برای گل به منظور دید و بازدید تازه عروس‌ها یا افزایش شمار مراسم‌های عروسی افزایش می‌یافت. درمقابل برخی از گلفروشان از شروع خواب زمستانی بازار در ابتدای پاییز امسال می‌گویند و به اعتقاد آن‌ها وضعیت بازار در آستانه شب یلدا نیز تغییر نخواهد نکرد زیرا تهیه یک سبد گل و میوه دست‌کم یک میلیون تومان هزینه دارد و مردم این هزینه را صرف امور دیگری می‌کنند. سلطان محمدی نیز با تاکید بر این موضوع بیان می‌دارد: تقاضا برای خرید خرید گل و گل‌آرایی در مراسم‌هایی عروسی به حداقل رسیده است تاجایی‌که بسیاری از عروسی‌ها عاری از گل برگزار می‌شوند و مردم فقط برای مراسم‌های سوگواری گل تهیه می‌کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه در انتها اضافه کرد: تمامی فعالان در صنف گل و گیاه امیدواریم اوضاع اقتصادی مردم سامان یابد و درآمدها بالا رود. از طرفی هزینه‌های تولید گل کاهش یابد تا مردم فقط برای مراسم‌های سوگواری گل تهیه نکنند و مشتریان حتی برای دل خود نیز گل بخرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =