• ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 46150
  • readingTime: ۱ دقیقه
گندله

آخرین معامله آبان ماه بورس کالا برای گندله و کنسانتره سنگ آهن با فرمول جدید انجام شد و نتیجه آن کاهش قیمت گندله و کنسانتره بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین معامله آبان ماه بورس کالا برای گندله و کنسانتره سنگ آهن با فرمول جدید انجام شد و نتیجه آن کاهش قیمت گندله و کنسانتره بود. در معاملات این هفته گندله سنگ‌آهن دومین ریزش قیمت شدید سال جاری را تجربه کرد ولی ریزش کنسانتره ملایم‌تر بود. آمارها نشان می‌دهد سطح تقاضا برای کنسانتره و گندله همچنان پایین است.

گندله سنگ آهن

قیمت گندله سنگ‌آهن در آخرین معامله آبان ماه با سقوط نزدیک به ۳ درصدی از کیلویی ۴ هزار و ۷۶۶ تومان به کیلویی ۴ هزار و ۶۲۸ تومان رسید. روند ریزشی قیمت گندله از اولین معامله آبان ماه آغاز شد و در این مدت ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. در معامله این هفته در بورس کالا گندله یکی از سنگین‌ترین ریزش‌های هفتگی را تجربه کرد. متوسط قیمت گندله سنگ آهن در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

کاهش قیمت گندله با فرمول جدید بورس کالا

این هفته از ۷۶۷ هزار تن گندله عرضه شده تنها ۴۰۲ هزار تن از آنها معامله شد. حجم معاملات امسال آهن اسفنجی تا کنون بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان بود. شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین عرضهکنندگان گندله در سال جاری بودند.

هفته گذشته قیمت گندله کوره بلند چین به ۱۵۱ دلار به ازای هر تن رسید.

کنسانتره سنگ آهن

متوسط قیمت کنسانتره سنگ آهن در معاملات این هفته بورس کالا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به کیلویی ۳ هزار و ۵۹۷ تومان رسید. کاهش قیمت کنسانتره این هفته در طول ۳ ماه گذشته بی‌سابقه بود. برخی از فعالان بازار مدعی‌اند فرمول جدید قیمت‌گذاری دلیلی بر کاهش قیمت کنسانتره سنگ آهن شد، با این حال باید دید آیا ریزش قیمت کنسانتره در هفته‌های آتی نیز ادامه‌دار است یا خیر؟

متوسط قیمت کنسانتره سنگ‌آهن در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

کاهش قیمت گندله با فرمول جدید بورس کالا

در معاملات این هفته ۳۱۷ هزار تن کنسانتره در بورس کالا عرضه شد و تنها ۱۱۰ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. سطح تقاضا برای کنسانتره طی بسیاری از معاملات سال جاری کمتر از ۳۰ درصد بود. در سال جاری تا کنون بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن با ارزش تقریبی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان در بورس کالا معامله شده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =