• ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 46113
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

سازمان هواشناسی امروز با پیش بینی رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید برای ۷ استان در نیمه غربی کشور هشدار قرمز صادر کرده است.

به گزارش ایراسین، امروز برای کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان و دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز بارندگی صادر شده است.

بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید، از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرده از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان و اجتناب از سفرهای برون شهری از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =