• ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
  • کد خبر: 46097
  • readingTime: ۱ دقیقه
استاندار یزد

استاندار یزد گفت: فعالیت معادن راکد استان یزد، مشروط به رعایت ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی است.

به گزارش ایراسین به نقل از صداوسیما، استاندار یزد در برنامه «رو در رو» رادیو یزد با اشاره به اینکه وجود معادن از مزیت‌های استان یزد است، گفت: بهره برداری از معادن سه مرحله اکتشاف، استخراج و فرآوری دارد و این در حالی است که در استان تنها ۱۰ درصد از ظرفیت های استان شناسایی شده است.

فاطمی با بیان این که اکتشاف ۹۰ درصد ظرفیت باقی مانده  معادن در استان نیاز به مطالعه دارد، اظهار داشت: قرار دادی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان با سازمان زمین شناسی منعقد شده است و در مرحله اول، ۱۵۰ نفر متخصص وارد استان شدند و عملیات اکتشاف معادن به ویژه در مناطق غربی استان آغاز شد.


استاندار ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری بیشتر از منابع معدنی استان، یزد به استان اول معدنی کشور تبدیل شود.  


فاطمی اظهار داشت: فعال سازی معادن راکد استان با دو شرط انجام خواهد شد، در  مورد شرط زیست محیطی باید از آخرین فناوری ها و تکنولوژی ها استفاده شود تا تخریب زیست محیطی به حداقل برسد.


 وی افزود:  شرط دوم در حوزه مسائل اجتماعی است و معتقدیم معادن باید برای مردم منفعت داشته باشند و مردمی سازی انجام شود. 


 استاندار با اشاره به اینکه این طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی در حال پیگیری است، ابراز امیدواری کرد: مردم در واگذاری ها صاحب سهام شوند و در سود سهام معادن شریک باشند.

برنامه رو در رو، هر پنج شنبه از ساعت ۱۳:۰۵ تا ۱۳:۵۰ ، با حضور استاندار و مسئولان استان، پاسخگوی مشکلات شنوندگان رادیو یزد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =