خاندوزی

وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای ایجاد یک بانک تخصصی به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: برای تحقق این هدف، باید دو موضوع ایجاد بانک تخصصی و همچنین تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی را به موازات یکدیگر پیش برد.

ب گزارش ایراسین، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در نشست مشترک با روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور درباره تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: اگر تصمیم خوبی درباره راهکارهای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اتخاد کرده و به یک ابتکار نهادی، راهبردی و ماندگار در این حوزه برسیم، همه از زیست بوم ایجاد شده بهره‌مند خواهند شد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: اگر می‌توانستیم چهار یا پنج میلیارد دلار منبع مالی جدید را به صندوق نوآوری و شکوفایی تزریق کنیم، کارهای ویژه‌ خوبی شکل می‌گرفت که برای گروه‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان مفید واقع می‌شد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که طرحی آماده شده و با مشارکت صندوق نوآوری و یک کشور خارجی مانند قطر که دارای منابع مالی خوبی است، کار مشترکی در این حوزه انجام شود تا بدین شکل از ظرفیت منابع مالی خارجی و تجربه و دانش صندوق نوآوری و شکوفایی کشور استفاده شود.

خاندوزی درباره راه اندازی بانک تخصصی نیز اظهار داشت: نیاز به بانک توسعه‌ای تخصصی در حوزه دانش بنیان، مشابه بانک توسعه صادرات است که در همه استان‌ها گستردگی داشته، اما از شعب محدودی برخوردار باشد.

وی ادامه‌داد: در سایه این بانک تخصصی، می‌توان شعب خاص دانش بنیان برای بحث نظارت، اعتبار سنجی، تضامین، وثایق و هر چه که نیاز است، ایجاد کرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه آن بانک را باید به بانک تخصصی آن حوزه تبدیل کرد، گفت: باید بازی و تفاهم بلندمدتی بین آن بانک و شرکت‌های دانش بنیان شکل بگیرد به طوری که آن بانک، خود را متولی تأمین مالی حوزه دانش‌بنیان بداند و همچنین، آن شرکت‌ها نیز خود را متعهد به رعایت قواعد و اصول بانکی بدانند.

در این نشست، گزارشی از وضعیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و روش‌های تأمین مالی آنها ارائه شده و پیشنهاداتی نیز برای ایجاد تنوع در تأمین مالی این شرکت‌ها و ایجاد بانک تخصصی در این حوزه، مطرح شد.

این نشست با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، «روح الله دهقانی فیروز آبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، «مجید عشقی» رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، «محمد جواد شریف زاده» معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =