درختکاری

نهال‌کاری در یک هزار هکتار از اراضی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کاشت ۲۰ میلیون نهال طی چهار سال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه و هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این زمینه همکاری داشته و تعهداتی را برای تحقق این امر اعلام کرده‌اند.

شرکت فولاد مبارکه برای این امر طی یک ماه اخیر کاشت ۳ میلیون اصله نهال را تقبل کرده و هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در هفته جاری کاشت ۲ هزار اصله نهال را در یک هزار هکتار از اراضی خود تعهد کرده است.

محسن قدیری، مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این زمینه با اشاره به تعهد کاشت نهال در قالب یک هزار هکتار توسط این شرکت اظهار کرد: در درمجموعه شهرک انرژی و پتروشیمی اصفهان ۲هزار هکتار کاشت بذر و نهال تعهد شده است.

وی افزود: دراین رابطه تا پایان امسال نزدیک به ۳۰۰ هکتار کشت درخت بادام اسکوپاریا را به پایان خواهیم رساند .

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۵۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان است افزود: هلدینگ پترو پالایش اصفهان آمادگی دارد که دراین زمینه بیشتر از این میزان هم هزینه کرده ونسبت به کاشت نهال اقدام کند.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این رابطه با بیان اینکه مباحث مربوط به کاشت۲۰میلیون نهال در استان اصفهان بایستی با هماهنگی های لازم در جلسه فرمانداران استان به سرانجام برسد، اظهار کرد: درخت بادام اسکوپاریا مطابق با اقلیم منطقه استان اصفهان انتخاب شده و توسط بارندگی نیاز آبی اش برطرف میشود .

وی ضمن قدر دانی از ورود واحد های صنعتی از جمله فولاد مبارکه.پالایشگاه اصفهان،پتروشیمی ،نیروگاه اصفهان،سپاه ،ارتش،آموزش و پرورش و دیگر مجموعه ها که در طرح کاشت ۲۰میلیون درخت در استان اصفهان همکاری دارند افزود: این مجموعه ها تقبل کردنند که ۲هزار هکتار از شهرک انرژی اصفهان را تا ۴سال آینده کاشت نهال انجام دهند .

استاندار اصفهان گفت: برای کاهش آلودگی در اصفهان باید ضریب کاشت نهال از عدد در نظر گرفته شده بالاترباشد، تا برنامه ریزی وسیع تری در این رابطه انجام شود ،تا شاهد هوا ی مناسب تری برای تنفس مردم اصفهان باشیم .

همچنین ابوطالب امینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بابیان اینکه قانون افزایش بهره‌وری، قانون هوای پاک، قوانین منابع طبیعی، ماده ۵۰ قانون اساسی ما را ملزم کرده که درمقابل تخریب طبیعت، احیا صورت گیرد اضافه کرد: با توافق صورت گرفته با تمامی ارگان ها و صنوف همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای همکاری برای کاشت ۲۰میلیون نهال در استان شده اند .در استان اصفهان یک پویش سراسری با همکاری تمامی فرمانداران در حال برگزاری است که پویش کشوری در روز ۱۶اذرماه انجام میشود.

وی افزود: :با توافق مدیر عامل فولاد مبارکه قرار است هزار هکتار توسط فولاد و ۳۰۰هکتار توسط منابع طبیعی در طالخونچه کاشت درخت انجام شود؛ تاکنون ما در راستای تولید نهال موفق بودیم و از ۵میلیون درخت ۳میلیون توسط منابع طبیعی و ۲میلیون توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: قطعا کشت درخت بادام در پتروپالایش اصفهان می تواند به تثبیت خاک و جلوگیری از آلودگی کمک شایانی نماید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =