بهادری جهرمی

سخنگوی دولت از رشد ۲۲ درصدی ترانزیت کشور در حوزه‌های مختلف در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری به چین، اظهار کرد: روند سومین سازوکار عالی برای روند توافق ۲۵ ساله ایران و چین در این سفر پیگیری شد. دیدارهای دوجانبه‌ای با مسئولان چین و نخست‌وزیر کوبا انجام شد.

اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک با چین

وی ادامه داد: محورهای مختلفی در این جلسات و سخنرانی‌ها مطرح شد؛ از جمله نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و نیز تاکید بر الگوهای نوین تجارت به منظور تضمین منافع عمومی جامعه بشری، ظرفیت بالای اقتصادی ایران و نقش راهبردی ایران در عرصه بین‌المللی در مسیرهای ترانزیتی و انرژی و اعلام آمادگی بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و صادرات محصولات ایرانی‌.

رشد ۲۲ درصدی حوزه خودرو در هفت ماهه امسال

وی افزود: ترانزیت کشور در حوزه‌های مختلف در هفت ماهه امسال رشد ۲۲ درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد. در حوزه خودرو هم رشد ۲۲ درصدی را در هفت ماهه امسال تجربه کردیم.

افزایش ۵۸ درصدی آمار فروش کتاب تا آبان ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل

دبیر هیئت دولت همچنین با تشریح اقدامات دولت برای ترویج کتاب‌خوانی و حمایت از نویسندگان، اظهار کرد: دولت اهمیت ویژه‌ای برای صنعت چاپ و نشر و ترویج کتاب خوانی قائل و اقدامات حمایتی مهمی را از نویسندگان، ناشران و خوانندگان انجام داده است. حمایت از برگزاری رویدادهای ترویج کتاب و افزایش ۴۰ درصدی تعداد اهل قلم صندوق اعتباری هنر و راه‌اندازی سامانه بازار کتاب و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی کتاب، از اقدامات دولت در این حوزه است.

بهادری جهرمی یادآور شد: تعداد کتب چاپ شده و فروش کتاب در دولت سیزدهم نسبت به دوره پیش از این رشد چشم‌گیری داشته است. میزان فروش کتاب در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۲۴۷ درصد افزایش پیدا کرده و آمار فروش تا آبان ۱۴۰۲ نسبت به کل سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

رکورد پرمخاطب‌ترین روز سینما شکسته شد

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر رکورد پرمخاطب‌ترین روز سینما شکسته شده است، اظهار کرد: سه‌شنبه ۱۶ آبان بیش از ۲۷۴ هزار نفر به سینما رفتند که این حضور رکورد پرمخاطب‌ترین روز سینما را شکست. جمعه ۱۹ آبان هم با حضور ۱۹۱ هزار مخاطب و فروش ۱۰۵ میلیارد ریالی رکورد پرفروش‌ترین روز سینمای ایران شکسته شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال مجموعاً ۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۳ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تولید ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو در ۷ ماهه امسال منجر به رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است. همچنین صورت‌های مالی هزار شرکت دولتی با دستور رییس‌جمهور منتشر شد که منجر به نظارت ۸۵ میلیونی می‌شود.

رئیسی به چهارمحال و بختیاری می رود

بهادری جهرمی یادآور شد: همچنین اگر وضعیت آب و هوا تغییر غیر منتظره نداشته باشد، چهارمحال و بختیاری مقصد سفر بعدی استانی رئیس‌جمهوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =