تحول دیجیتال

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو گفت: با اجرای طرح تحول دیجیتال در صنایع فولاد و فلزات می‌توان سطح تولید را تا ۴۰ درصد ارتقا و هزینه‌های تولید را تا حداقل ۲۵ درصد کاهش داد.

به گزارش ایراسین، محمد صادق صادقی سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در دنیای فولاد و شیوه‌های تولید مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال گفت: با دیجیتال سازی در صنایع فولاد و فلزات می‌توان سطح تولید را تا ۴۰ درصد ارتقا و هزینه‌های تولید را تا حداقل ۲۵ درصد کاهش داد.

صادقی با اشاره به سرعت چشمگیر حرکت دنیا به سمت فناوری‌های دیجیتال افزود: این تحول عملکرد بخش‌های مختلف از جمله تولیدات صنعتی را بهبود می‌بخشد، به همین دلیل تولیدکنندگان بزرگ فولاد و فلزات تلاش می‌کنند تا مدل‌های عملیاتی خود را با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال متحول کنند.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو با بیان اینکه فعالان صنعت فولاد دنیا معتقدند دیجیتال سازی این حوزه تنها راه احیای روش‌های گذشت محسوب می‌شود گفت: با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌توان نیازهای بازار در دو بخش عرضه و تقاضا را با کمترین هزینه ارزیابی اطلاعات، تجزیه و تحلیل کرد، همچنین خطای محاسبات به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این امر بر کاهش هزینه‌هایی چون انبارداری تاثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی دقت پیش بینی با استفاده از روش‌های جدید گفت: در بخش‌هایی مثل تعمیر و نگهداری می‌توان اختلال تجهیزات را با روش‌های جدید هوشمند پیش‌بینی و دوره‌های تعمیر و نگهداری را به طور دقیق محاسبه و آن را به حداقل رساند.

صادقی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، شرکت چادرملو از دو سال گذشته با همکاری و مشارکت مراکز علمی داخل کشور و بهره‌گیری از تجربیات عملی و اجرایی مشاورین داخلی و خارجی در این حوزه، در حال طراحی و شناسایی فرصت‌های هوشمندسازی در زنجیره ارزش فولاد است.

وی با بیان اینکه، استراتژی اصلی شرکت چادرملو استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور و نهادینه‌سازی و رسوب این دانش در مراکز علمی و اجرایی کشور است، گفت: با پیاده سازی سیستم هوشمند ترکینگ در معدن، آماده بکاری تجهیزات و ماشین آلات رشد محسوسی داشته و پیاده سازی پروژه های هوشمندسازی در مجتمع صنعتی علاوه بر بهبود و ارتقای کیفیت در کارخانه گندله سازی و شبیه‌سازی فرآیندها در احیاء، کمک شایانی به افزایش دقت پارامترهای فرآیند کرده است.

صادقی، تداوم حرکت و پیاده‌سازی انقلاب صنعتی نسل چهارم را شرط بقای آینده دانست و تصریح کرد: اجرای این امر در قالب طرح تحول دیجیتال برای ماندگاری در عرصه رقابتی الزامی است و نه انتخابی. سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های شرکت چادرملو با اشاره به اینکه مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که رشد بهره‌وری شرکت‌ها با هوشمندسازی بین ۶ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد گفت: شاخص‌های تعریف شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد در سه حوزه بهره‌وری، چابکی، و پایداری اندازه‌گیری می‌شود که همین سه پارامتر میزان سودآوری بنگاه اقتصادی و حضور در صحنه رقابت بازار را تعیین می‌کنند، از این رو شرکت چادرملو، طرح تحول دیجیتال را در طرح جامع و برنامه‌های توسعه خود هدف گذاری کرده و جایگاه ویژه‌ای را در چشم انداز خود به آن اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =