• ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 45435
  • readingTime: ۱ دقیقه
سنگ آهن

معاملات این هفته کنسانتره و گندله سنگ‌آهن در بورس کالا با ثبات قیمت کنسانتره و توقف روند صعودی گندله همراه بود. ضمن اینکه مقایسه قیمت‌های بورس کالا با قیمت کنسانتره و گندله در بازار چین از قیمت پایین این دو در بازارهای داخلی حکایت می‌کند. قیمت کنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن در بورس کالا کمتر از نصف قیمت در بازارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات این هفته کنسانتره و گندله سنگ‌آهن در بورس کالا با ثبات قیمت کنسانتره و توقف روند صعودی گندله همراه بود. همچنان سطح تقاضا برای این دو پایین است و برخلاف آهن‌اسفنجی تنها بخشی از کنسانتره و گندله عرضه شده در بازار معامله می‌شود. در سال جاری سطح تقاضا برای کنسانتره به مراتب کمتر از گندله بود. ضمن اینکه مقایسه قیمت‌های بورس کالا با قیمت کنسانتره و گندله در بازارچین از قیمت پایین این دو در بازارهای داخلی حکایت می‌کند. قیمت کنسانتره سنگ‌آهن و گندله سنگ‌آهن در بورس کالا کمتر از نصف قیمت در بازارهای جهانی است.

کنسانتره سنگ‌آهن

متوسط قیمت کنسانتره‌ سنگ‌آهن در معاملات این هفته بورس کالا نسبت به هفته‌ گذشته تغییری نکرد و هر کیلوگرم کنسانتره با قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. کنسانتره سنگ آهن از اول مردادماه موج صعودی جدیدی را آغاز کرد ولی صعود چندانی نداشت. در نخستین معامله مردادماه هر کیلوگرم کنسانتره با قیمت ۳ هزار و ۵۴۵ تومان معامله شد و اکنون حدود ۱۰۵ روز بعد قیمت کنسانتره ۱.۵ درصد رشد کرده‌ است. متوسط قیمت کنسانتره در بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

حراج کنسانتره و گندله سنگ آهن در بورس کالا

در معاملات این هفته‌ ۴۷۳ تن کنسانتره سنگ‌آهن عرضه شد و تنها ۱۰۰ هزار تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. سطح تقاضا برای کنسانتره طی ماه‌های گذشته پایین بود با این حال روند صعودی ملایم خود را حفظ کرده‌ است. آخرین گزارش پلتس نشان می‌دهد قیمت کنسانتره وارداتی چین کمتر از ۱۳۷ دلار به ازای هر تن است.

گندله سنگ آهن

متوسط قیمت گندله‌ سنگ آهن در معاملات این هفته از بورس کالا با کاهش حدود ۱ درصدی به کیلویی ۴ هزار و ۷۶۸ تومان رسید. قیمت گندله نیز مانند کنسانتره از اول مردادماه صعودی شد. قیمت گندله در طول ۱۰۵ روز گذشته حدود ۹ درصد رشد کرد ولی این روند صعودی در معاملات این هفته شکسته شد. هفته گذشته قیمت گندله به یک‌قدمی بالاترین سطح در سال ۱۴۰۲ نزدیک شده‌ بود ولی موفق به شکست سقف قیمتی سال نشد. متوسط قیمت گندله سنگ‌آهن به قرار نمودار زیر است:

حراج کنسانتره و گندله سنگ آهن در بورس کالا

این هفته از ۴۶۰ هزار تن گندله عرضه شده در بورس کالا ۲۵۰ هزار تن معامله شد. آخرین گزارش پلتس نشان می‌هد قیمت گندله وارداتی چین به ۱۴۸ دلار رسیده‌ است. اکنون قیمت گندله در بورس کالا نسبت به قیمت جهانی یا حتی گندله صادراتی ایران اختلاف زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =