شهر کاشان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با حضور وزیر میراث فرهنگی فردا مراسم پاسداشت آئین ثبت جهانی کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احمد دانایی فر با اشاره به برگزاری مراسم پاسداشت شهر جهانی کاشان اظهار داشت: این مراسم فردا ۱۵ آبان از ساعت ۱۴ با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل مجموعه تالار شهر (فرهنگسرای مهر) کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه نساجی سنتی در حرفه‌های زری‌بافی، مخمل‌بافی، گلیم‌بافی فعالیت می‌کنند و هم اکنون ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در ۲۵ کارگاه به تولید محصول و آموزش هنرجویان اشتغال به کار دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با بیان اینکه حفظ اصالت منطقه کاشان و تداوم فعالیت این حرفه‌های اصیل، یک ضرورت است، اضافه کرد: بر این اساس، باید استادکاران بازنشسته که فعالیتی ندارند را برای آموزش و تربیت شاگردان دعوت به همکاری کنیم.

وی تأکید کرد: توسعه و تقویت کارگاه‌های سنتی نساجی به عنوان یک هنر صنعت اصیل ایرانی، فرصتی برای توسعه صادرات صنایع‌دستی ایران قلمداد می‌شود.

کاشان در سال ۱۳۹۷ در شورای ملی صنایع دستی به‌عنوان شهر ملی نساجی از سوی هیئت داوران انتخاب و در شهریور امسال با نظر شورای جهانی صنایع دستی به‌عنوان شهر جهانی نساجی انتخاب شد.

فردا ۱۵ آبان هم از لوح «شهر کاشان شهر جهانی نساجی» رونمایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =