• ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 45290
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارندگی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تشدید دوباره فعالیت سامانه بارشی در این استان طی ۲۴ ساعت پیش رو را اعلام کرد که همزمان هشدار سطح نارنجی نیز صادر شد.

به گزارش ایراسین، اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش درباره اوج گیری مجدد سامانه بارشی که از سه‌شنبه هفته گذشته در استان فعال است، با صدور دومین هشدار سطح نارنجی طی ۴۸ ساعت اخیر اعلام کرد که از بعد از ظهر امروز شنبه تا عصر یکشنبه ۱۴ آبان ماه، بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق و تند باد موقتی، بارش تگرگ محلی، مه آلودگی و کاهش دید مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده در شهر اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، خور و بیابانک، زواره، فرودگاه اصفهان، مهاباد، کاشان، مبارکه، نایین، نطنز و ورزنه پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی بصورت محلی، شکل گیری روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه و وزش باد شدید موقتی هشدار داده و توصیه کرده است که هم استانی طی این مدت ضمن اجتناب از تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی، از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت کوهنوردی بپرهیزند و در سفرهای برون شهری احتیاط کنند.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

در هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی تاکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =