• ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر: 45131
  • readingTime: ۲ دقیقه
جداسازی قراضه فلزی

تولیدکنندگان در گروه فلزات اساسی گزارش‌های ۶ ماهه خوبی راهی سامانه کدال کردند. این گزارش‌ها از روند صعودی فروش و سودآوری فعالان این حوزه خبر می‌داد؛ اکنون چند هفته پس از گزارش‌های ۶ ماهه، گزارش‌های مالی مهرماه نیز از ادامه روند صعودی فروش شرکت‌های فلزی خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تولیدکنندگان در دسته فلزات گزارش‌های ۶ ماهه خوبی راهی سامانه کدال کردند. این گزارش‌ها از روند صعودی فروش و سودآوری فعالان این حوزه خبر می‌دهد. اکنون چند هفته پس از گزارش‌های ۶ ماهه، گزارش‌های فعالیت ماهانه در مهرماه نیز از ادامه روند صعودی فروش شرکت‌های فلزی خبر می‌دهد. فروش بعضی از شرکت‌های فعال در این دسته در طول مهرماه به قرار نمودار زیر است:

دست پُر گروه فلزات از فروش مهرماه

فجهان، فغدیر و فسبزوار در مهرماه موفق به فروش بیش از هزار میلیارد تومانی شدند. فروش سایر شرکت‌ها نیز نسبت به دوره‌های قبلی رشد کرده‌ است. برای مثال فروش این شرکت‌ها نسبت به میانگین فروش در سال ۱۴۰۱ به قرار نمودار زیر است:

دست پُر گروه فلزات از فروش مهرماه

فروش فغدیر، فسبزوار و فماک نسبت به میانگین فروش ماهانه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده‌ است. در میان این ۳ شرکت بهترین عملکرد متعلق به فسبزوار است. این شرکت در مهر ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۹ درصد بیشتر از میانگین فروش سال ۱۴۰۱ درآمد داشت. سایر تولیدکنندگان این حوزه نیز به جز فجر درآمد بالاتری داشتند. البته بررسی صورت‌های مالی فجر نشان می‌دهد اگرچه در مهرماه درآمد کمتری نسبت به میانگین سال گذشته کسب کرد ولی فروش ۷ ماه اول این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۷ ماه اول ۱۴۰۱ به مراتب بیشتر است.

دست پُر گروه فلزات از فروش مهرماه

درآمد فجر در ۷ ماه ابتدایی از سال ۱۴۰۲ حدود ۳۹ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود. به صورت کلی شرکت‌های فعال در گروه فلزات ۷ ماه اول سال نسبت به ۷ ماه اول سال ۱۴۰۲ درآمد بالاتری داشتند. بیشترین رشد درآمد نیز متعلق به فماک است. درآمد این شرکت در طول ۷ ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۸ درصد افزایش یافته‌ است. فغدیر، فوکا، فسازان، فپنتا و فسبزوار نیز از این نظر شرایط ایده‌آلی دارند. روند صعودی این شرکت‌ها در گزارش‌های ۶ ماهه برای مهرماه نیز ادامه داشت.

برای مثال فغدیر به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های گروه فلزات در گزارش ۶ ماهه به ازای هر سهم ۲۴۷۴ ریال سود شناسایی کرد ولی فماک در گزارش ۶ ماهه خود به ازای هر سهم ۴۴۱ ریال زیان شناسایی کرده‌ است. شرکت فسازان نیز در گزارش‌های ۶ ماهه به ازای هر سهم ۷۰۰ ریال سود شناسایی کرد. در این میان شرکت فجر که درآمد فروش آن در ماه مهر ۲۰ درصد کمتر از میانگین سال ۱۴۰۱ بود در گزارش ۶ ماهه خود به ازای هر سهم ۱۲۵۱ ریال سود شناسایی کرده‌ است. به صورت کلی صورت‌های مالی بیشتر تولیدکنندگان گروه فلزات اساسی از رشد سودآوری آنها خبر می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =