همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: بحث همسان‌سازی و افزایش سقف حقوق بازنشستگان فولاد مانند سایر صندوق‌های بیمه در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید حجت کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات و رفع آنها اظهار داشت: برخی از مشکلاتی که طی ادوار گذشته شکل گرفته نیاز به مراحل قانونی و اخذ مصوبات و تصمیمات از مراجع بالادستی دارد تا احقاق حقوق بازنستگان انجام شود.

وی افزود: همسان سازی بر اساس برنامه ششم توسعه توسط دولت پیشنهاد شده که بخش اعظمی از آن پرداخت شده و 4 ماه معوقه باقی مانده در هفته‌های آتی پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور با بیان اینکه درحوزه درمان و رفاهیات اقداماتی انجام شده است، گفت: در حوزه درمان با بیمه دانا قرارداد بسته شده که برای نمونه حذف فرانشیز بیمه به بیمه‌گر موکول شده است.

وی افزود: همچنین افزایش سقف تعهدات که میزان سقف اعمال حراجی برای کلینیک‌ها و پاراکیلنیک‌ها برداشته شده است و رضایتمندی خوبی در بین بازنشستگان داشته، از این رو صندوق فولاد در بین 18 صندوق بیمه‌ای که فعال هستند، تمام درمان است.

کاظمی اجرای تبصره 5 ماده 109 آیین نامه استخدامی فولاد، تبصره 2 ماده 31 و همسان سازی را از دیگر درخواست‌های بازنشستگان برشمرد و گفت: همسان‌سازی از سال 99 آغاز شد که به دلیل نارضایتی، بازنگری شد و در این راستا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بازنشستگان فولاد تعیین و پیشنهادات مقدماتی تائید شده است.

وی ادامه داد: این پیشنهادات در حال بررسی است و به جد پیگیر پرداخت حق و حقوق بازنشستگان هستیم و حتی در جلساتی با مسئولان استانی ارائه‌ای از اقدامات صندوق و مطالبات بازنشستگان مطرح خواهد شد.

رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت:84 هزار تا 55 هزار بازنشسته فولاد در کشور وجود دارد که بخش اعظمی از آنها یعنی حدود ۴۲ هزار نفر از این بازنشستگان در استان اصفهان هستند و سالانه بیش از 50 درصد از اعتبارات صندوق از طریق بودجه کل کشور تامین می‌شود که در سال جاری حدود 9 هزار و 800 میلیارد است و کسری آن از سود شرکت‌ها، وصول مطالبات و فروش دارایی‌ها تامین می‌شود.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه، گفت: نام صندوق در برنامه هفتم گنجانده شده که مطالبات صندوق پیگیری شود و اگر بحث همسان‌سازی و افزایش سقف حقوق مطرح است، نام صندوق بازنشستگان فولاد نیز وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =