• ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 44827
  • readingTime: ۱ دقیقه
گل بو

پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی و غیرنظامی دشمن می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین- اکبر گل‌بو، مدیرعامل شرکت ایریسا: شناسایی تهدیدها و اولویت‌بندی آنها، شناختن نقاط آسیب‌پذیر و اقدام برای کاهش آنها از اصول پدافند غیرعامل است و به‌عنوان راهبرد مهم و اساسی در مصون‌سازی و بازدارندگی کشور و حفظ و حراست از دستاوردهاست و برای رسیدن به رشد، پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار می‌باشد.
گستره پدافند غیرعامل در حوزه‌های پدافند سایبری، پدافند الکترونیک، پدافند زیستی، فرهنگی، اقتصادی، هسته‌ای و شیمیایی می‌باشد که از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و چشم‌انداز ۲۰ساله و سیاست‌های کلی نظام و رهبری معظم انقلاب در حوزه خودکفایی دفاعی و امنیتی تبعیت دارد.
شرکت ایریسا بر اساس رعایت اصول پدافند غیرعامل با انجام فعالیت‌های فنی و حفاظتی در کلیه زیرساخت‌های حوزه اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های اطلاعاتی و شبکه بخصوص در حوزه امنیت سایبری اهتمام کامل داشته و در راستای پیشگیری و کاهش مخاطرات در آموزش و ارائه راهکارهای فناورانه و مبتنی بر هوش مصنوعی و تحول دیجیتال رسالت اقدام دارد و پیشتاز و مصمم حرکت می‌کند و از سیاست‌های پدافند غیرعامل درتهدید شناسی پیش‌دستانه، ارتقای آمادگی در برابر تهدیدات، تمرکز بر زیرساخت‌ها، تأکید بر فعال‌سازی پدافند غیرعامل، به‌کارگیری ظرفیت‌ها و روان‌سازی فرایندها با رویکرد دانش‌محوری و تعمیق علمی و ارتقای و اثربخشی کیفی اقدامات، از سیاست‌های پدافند غیرعامل تبعیت می‌نماید.
امید است که با افزایش آگاهی عمومی و دانش‌افزایی در این مقوله، آمادگی لازم در همه سطوح برای مقابله با شرایط اضطراری و بحرانی ایجاد گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =