طلای جهانی

قیمت طلا و سکه با بازدهی مثبت هفته پایانی مهر را پشت سر گذاشتند. طی دو روز گذشته و در حالی که بازار طلا تعطیل بود انس جهانی رشد شارپی داشت؛ به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند در شروع معاملات امروز بر بازار داخلی اثر افزایشی بگذارد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته گذشته با وجود افزایش قیمت انس جهانی و رشد محدود دلار با کاهش قیمت بسته شد. روند صعودی طلای جهانی، روز گذشته و در تعطیلی بازارهای داخلی همچنان ادامه داشت. گفتنی است انس جهانی طلا با رشد ۶ دلاری نسبت به روز پنجشنبه با قیمت ۱۹۷۹ دلار در حال معامله است.

تحلیلگران اقتصادی محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی را منطقه شیرینی برای خرید می‌دانند. آنها خریدهای نقطه‌ای را پیشنهاد نمی‌کنند و خریدهای پلکانی را برای ورود به بازار توصیه می‌کنند. از دید تکنیکالیست‌ها در حال حاضر اگر قیمت سکه امامی در منطقه ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تثبیت شود این قطعه تا محدوده ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بالا خواهد رفت.

سکه امامی ۲۸ میلیونی شد

روز پنجشنبه ۲۷ مهر قیمت سکه امامی کاهش ۳۵۶ هزار تومانی داشت و به کانال ۲۸ میلیونی برگشت. این قطعه باقیمت ۲۸ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با افت ۲۰۶ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته گذشته نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با رقم ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.‌ ربع سکه و سکه‌گرمی بدون تغییر و با قیمت‌های روز چهارشنبه (۲۶ مهر) معامله‌ شدند. این قطعات به ترتیب روی قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون تومان ایستادند.

افت مثقال و رشد هر گرم طلا

پنجشنبه ۲۷ مهر قیمت طلا روند متوازنی نداشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۱ هزار تومان کاهش با رقم ۱۰ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اما افزایش محدود سه هزار و ۷۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۰۸ هزار تومان معامله شد.

در بیست و هفتمین روز مهر حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه امامی ۳۶۴ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۴ هزار تومان، ربع‌سکه هفت هزار تومان و سکه گرمی سه هزار تومان کاهش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =