بازار املاک

شاید تصور شود خرید آپارتمان با قیمت ‌کمتر از یک میلیارد تومان در اصفهان به افسانه تبدیل شده است ولی جدیدترین آگهی‌های فروش مندرج در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد در بسیاری از محله‌های اصفهان امکان خرید آپارتمان با بودجه‌ ۷۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان وجود دارد. وجود تنها یک اتاق خواب، متراژ کم و طول عمر بالا از ویژگی مشترک آپارتمان‌های اقتصادی شهر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین از افزایش آپارتمان‌های تک خواب اقتصادی در بازار مسکن اصفهان حکایت می‌کند. جزئیات این آگهی‌ها نشان می‌دهد ارزان‌ترین آپارتمان‌های بین ۷۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان قیمت خورده‌اند. این آپارتمان‌ها به صورت تک خواب با متراژ پایینی احداث شده‌اند و به ندرت آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی تک خواب در این بازه قیمتی برای فروش آگهی می‌شود. طول عمر بالا، محل قرارگیری در طبقات بالایی یا زیرزمین از ویژگی مشترک آپارتمان‌های تک خواب زیر دو میلیارد تومانی شهر در طول مهرماه است.

بازه کمتر از یک میلیارد تومان

شاید تصور می‌شد آپارتمان‌ با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در شهر اصفهان افسانه باشد ولی بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان‌های تک خواب در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تعداد کمی از آن‌ها در آخرین روزهای مهرماه با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان ثبت‌ شده‌اند. این آپارتمان‌ها دو ویژگی مشترک دارند: متراژ پایین یعنی ۵۰ تا ۷۰ مترمربع و عمر بالاتر از ۱۵ سال. آپارتمان‌های تک خواب اقتصادی اصفهان در بیشتر مشاهدات در چهار محله خانه اصفهان، رهنان، زینبیه و شهرک کوثر واقع شده‌اند. آپارتمان تک خواب ۷۰ مترمربعی با ۲۲ سال سن بنا در زینبیه با قیمت ۷۴۰ میلیون تومان، آپارتمان ۵۰ مترمربعی با عمر بنای ۱۶ سال در محله خانه اصفهان به نرخ ۸۷۰ میلیون تومان، آپارتمان ۶۰ مترمربعی با ۱۷ سال سن بنا در رهنان با بهای ۹۰۰ میلیون تومان و آپارتمان ۶۰ مترمربعی ساخت قبل از دهه ۷۰ در شهرک کوثر با قیمت ۹۸۰ میلیون تومان از جمله آپارتمان‌های تک خواب اقتصادی در اصفهان است.

یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

پاییز ۱۴۰۱ پیدا کردن یک آپارتمان تک ‌خواب با قیمت یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار مسکن اصفهان بسیار دشوار بود. خریداران به ناچار راهی شهرستان‌های همسایه مانند بهارستان، خمینی‌شهر، ملک‌شهر، فولادشهر و ... می‌شدند ولی مهرماه ۱۴۰۲ آپارتمان‌های تک خواب زیادی با قیمت حداکثر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در پلتفرم‌های آنلاین آگهی شده‌اند. این‌ آپارتمان‌ها مانند دسته قبلی متراژی کوچک‌تر از ۷۰ مترمربعی دارند. البته به ندرت آپارتمان‌هایی با متراژ ۱۰۰ مترمربع در این رده قیمتی عرضه می‌شود ولی درمجموع آپارتمان‌های تک خواب یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اصفهان نقلی هستند. این آپارتمان‌ها تا پنج سال قبل کمتر از یک میلیارد تومان قیمت داشتند و حتی در بازه‌ قیمتی زیر ۵۰۰ میلیون تومان هم معامله می‌شدند ولی با شروع نوسانات در بازار مسکن، قیمت این دسته‌ آپارتمان‌ها رنگ‌ وبوی میلیاردی گرفت. آپارتمان تک خواب ۶۷ مترمربعی با ۲۷ سال سن بنا در شهرک کوثر با قیمت یک میلیارد تومان، آپارتمان ۵۰ مترمربعی با عمر بنای ۱۵ سال در آبشار با بهای یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، آپارتمان ۶۰ مترمربعی باسازی‌شده در گلزار با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آپارتمان ۶۰۰ مترمربعی با ۱۵سال عمر بنا در خیابان بیست‌وچهارمتری به نرخ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان و ۷۲ مترمربعی بازسازی‌شده در همین محله با قیمت یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در شمار آگهی‌های آپارتمان‌های تک خواب اصفهان قرارمی‌گیرند. آپارتمان‌های این رده قیمتی به امکانات خاصی مجهز نشده‌اند و بخش بزرگی از آن‌ها قدیمی و حتی کلنگی بوده که مورد بازسازی قرار گفته‌اند.

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان

تعداد زیادی از آپارتمان‌های تک خواب اصفهان در بازه قیمتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان برای فروش آگهی شده‌اند. این آپارتمان‌ها در محله‌های متوسط شهر قرار دارند و در بیشتر مشاهدات متراژ آن کمتر از ۱۰۰ مترمربع است که در طبقات بالایی و زیرزمین ساختمان‌ها قرار می‌گیرند؛ برای نمونه آپارتمان تک خواب ۹۰ مترمربعی در منطقه مفتح با ۲۰ سال عمر بنا با قیمت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، آپارتمانی ۷۱ مترمربعی با ۱۶ سال عمر بنا در بزرگمهر با قیمت یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و آپارتمانی ۷۰ مترمربعی با عمر ۱۲ سال ولی بازسازی‌شده و خام در سیمین با قیمت دو میلیارد تومان به فروش می‌رسند. به گفته تعدادی از فعالان بازار مسکن اصفهان در بازار تابستان تقاضا برای این آپارتمان‌ها زیاد بود ولی با شروع پاییز باوجود افزایش تعداد آن‌ها، متقاضی چندانی در بازار نیست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملیکا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    ملک شهر و بهارستان از توابع شهرستان اصفهان هستند. فولادشهر از توابع شهرستان لنجان هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =