طلافروشی

قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کرد. امروز روند قیمت بیشتر قطعات سکه با کاهش قیمت دلار همراه شد و رشد قیمت طلا متعاقب افزایش قیمت انس جهانی رخ داد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع آخرین هفته مهر با هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی همراه بود. کاهش قیمت دلار و افزایش قیمت انس جهانی طلا منجر به روند نامتوازن قیمت در بازار فلز زرد شد.

این در حالی است که قیمت طلای جهانی از روز پنجشنبه آرایش افزایشی دارد. انس با پرش به کانال ۱۹۰۰ دلاری در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۳۲ دلار در حال معامله است و نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش نزدیک به ۷۰ دلاری داشته است.

حباب و قیمت سکه 22 مهر 1402

اهرم پرفشار دلار در بازار طلا

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در نیمه ابتدایی هفته گذشته گفت: «کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته گذشته افزایش‌های شارپی روزهای نخست هفته پیش را جبران کرد.»

وی با تاکید بر مفروضات فعلی، سقف قیمت سکه امامی را محدوده ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عنوان کرد و افزود: «کف ۲۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی را، برای سکه امامی باید به عنوان منطقه تعادلی در نظر گرفت. این در حالی است که کاهش قیمت دلار در نخستین روز هفته مانع رشد قیمت در خانواده سکه‌ها شده است.»

این کارشناس اقتصادی ساختار فعلی انس جهانی طلا را صعودی پیش‌بینی کرد و گفت: «منطقه ۱۸۱۴ دلاری منطقه حمایتی انس جهانی است و شکست این محدوده با توجه به رشد دو روز گذشته سخت است. این در حالی است که با ورود انس به منطقه ۱۹۰۰ دلاری، امکان پیشروی در کانال فعلی برای طلای جهانی بالاست.»

این کارشناسان اقتصادی اهرم پرفشارتر بر بازار طلا را قیمت دلار دانست و افزود: «خریداران بازار فلز زرد نباید فضا و محدوده قطعی را برای ورود به بازار طلا در نظر بگیرند و در شرایط فعلی خریدهای پلکانی سود بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.»

رشد سکه گرمی در افت قیمت خانواده سکه‌ها

امروز شنبه ۲۲ مهر قیمت سکه امامی بدون تغییر و با همان قیمت پنجشنبه هفته گذشته معامله شد. هر چند این قطعه نوسانات قیمتی بالایی داشت و کاهش‌های ۹ تا ۱۳ هزار تومانی را پشت‌سر گذاشت اما در بیشتر ساعات فعالیت بازار در روز جاری، با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز بدون تغییر و با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه کاهش ۹۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد؛ ربع سکه نیز با افت ۹۳ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

روز جاری سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش قیمت داشت. این قطعه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه بهار ۲ میلیونی شد

شنبه ۲۲ مهر قیمت طلا برخلاف کاهش قیمت سکه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۷۴ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش داشت و به رقم دو میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۸۲ هزار تومان معامله شد.

در بیست و دومین روز مهر حباب سکه در تمام قطعات به غیر از سکه گرمی کاهش داشت. امروز حباب سکه بهار دو میلیونی شد و ۴۲۶ هزار تومان افت قیمت داشت. حباب سکه امامی ۴۱۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۰۱ هزار تومان، ربع سکه ۱۹۹ هزار تومان کاهش حباب داشتند. در روز جاری حباب سکه گرمی ۱۴۷ هزار تومان افزایش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =