• ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر: 44175
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

قیمت انس جهانی طلا با پرش به کانال ۱۹۰۰ دلاری، احتمال صعودی بودن قیمت طلا و سکه را در بازار داخلی تقویت کرده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. روند صعودی بازارهای مالی در هفته سوم مهر در حالی رخ داد که قیمت دلار با پرش‌های هزار تومانی در کریدور ۵۰ هزار تومانی پیشروی کرد و قیمت سکه نیز جهش‌های میلیونی را پشت سر گذاشت.

بازار فلز زرد در نیمه دوم هفته گذشته آرام گرفت و مسیر رفته را برگشت؛ اما قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته برخلاف کاهش ۳۰۰ تومانی دلار، صعودی شد.

گفتنی است دیروز (جمعه ۲۱ مهر) در حالی که بازارهای داخلی در تعطیلی پایان هفته قرار داشتند، انس جهانی طلا با پرش به کانال ۱۹۰۰ دلاری با قیمت ۱۹۲۷ دلار معامله شد و فعلا روند صعودی را در پیش گرفته است. با توجه به رشد بیش از ۶۰ دلاری انس جهانی، در صورتی که طی روز جاری قیمت دلار نیز افزایش داشته باشد، بازگشایی بازار فلز زرد با گپ مثبت همراه خواهد بود.

تحلیلگران بازار طلا پیش از این نیز ساختار انس را صعودی پیش‌بینی کرده بودند. آنها انتظار ورود به منطقه ۱۹۰۰ دلاری را برای طلای جهانی داشتند.

سکه امامی پرچمدار بیشترین رشد قیمت

روز پنجشنبه ۲۰ مهر قیمت سکه امامی با رشد ۵۰۰ هزار تومانی پرچمدار بیشترین مقدار افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۱ هزار تومانی معامله شد. همچنین سکه‌ بهار افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان رسید.

در آخرین روز هفته نیم و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۹۰ و ۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان معامله شدند.

روز پنجشنبه سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. این قطعه در دو روز پایانی هفته گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشت.

حباب سکه از رشد قیمت جلو زد

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اما هزار و ۷۰۰ تومان کاهش داشت و به رقم دو میلیون و ۳۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۶۴ هزار تومان معامله شد.

در بیستمین روز مهر حباب سکه در تمام قطعات به تناسب رشد قیمت، افزایش داشت. حباب سکه امامی با افزایش ۵۸۵ هزار تومانی ۶ میلیونی شد. حباب سکه بهار ۳۱۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۸ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲ هزار تومان افزایش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =