• ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
  • کد خبر: 44061
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

روز گذشته، سکه امامی سه پله کاهش قیمت داشت و وارد کانال ۲۸ میلیونی شد اما در معاملات پایان روز به کف کانال ۲۹ میلیونی برگشت. قیمت طلا و سکه در حالی روند کاهشی داشت که فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا نیز نزولی بود.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته در تمام قطعات و وزن‌ها کاهش داشت و بخشی از مسیر رفته سه روز ابتدایی هفته جاری را برگشت.

بازارهای مالی در داخل کشور متعاقب عدم رشد قیمت در بازارهای جهانی به واسطه جنگ درگرفته در خاورمیانه آرام گرفت و نزولی شد. با وجود اینکه افزایش قیمت روزهای گذشته میلیونی بود اما فعالان بازار طلا روند تقاضا را متعادل و با رشد هشت تا ۱۰ درصدی عنوان کردند. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی با افت نزدیک به پنج دلاری با قیمت ۱۸۵۷ دلار در حال معامله است.

کاهش میلیونی سکه‌های سنگین

دیروز سه‌شنبه ۱۸ مهر قیمت سکه امامی با افت یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومانی پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. متعاقب این کاهش، سکه امامی دو کانال عقبگرد داشت و به کف کانال ۲۹ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۹ هزار تومانی معامله شد.

دیروز سکه‌ بهار با کاهش یک میلیون و ۹۷ هزار تومانی به قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید. این قطعه روز گذشته یک کانال عقب‌نشینی کرد. روز سه‌شنبه نیم سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد و در کانال ۱۵ میلیونی معامله شد. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد.

ربع‌ سکه نیز با کاهش ۹۰۰ هزار تومانی منطقه ۱۱ میلیونی را از دست داد و با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان معامله شد. روز گذشته سکه گرمی با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

افت حباب تمام قطعات سکه

دیروز قیمت طلا نیز همانند قیمت سکه کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۴۶ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۳۳ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۸۸ هزار تومان معامله شد.

در هجدهمین روز مهر حباب سکه در تمام قطعات به تناسب کاهش قیمت‌ها افت داشت. حباب سکه امامی با کاهش یک میلیون و ۷۵۳ هزار تومانی ۶ میلیونی شد. روز گذشته حباب سکه بهار ۹۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۲۸ هزار تومان، ربع سکه ۸۶۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۸۲ هزار تومان کاهش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =