• ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
  • کد خبر: 43988
  • readingTime: ۱ دقیقه
زغال سنگ

با وجود ریزش شدید قیمت زغال‌سنگ در بازارهای جهانی، تولیدکنندگان داخلی گزارش‌های مالی قابل قبولی از شهریور و مابقی ماه‌های سال ارائه داده‌اند. قیمت جهانی زغال‌سنگ در طول ۱ سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد، با این حال درآمد کپرور در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۱۴۷ درصد رشد کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ریزش تاریخی قیمت زغال‌سنگ در بازارهای جهانی مانع افزایش درآمد تولیدکنندگان داخلی زغال سنگ نشد. تقریبا یک سال قبل قیمت هر تن زغال‌سنگ در بازارهای جهانی بیشتر از ۴۳۰ دلار بود ولی با آغاز سال ۲۰۲۳ در یک ریزش تاریخی تا ۱۲۵ دلار کاهش پیدا کرد. امروز قیمت هر تن زغال‌سنگ در بازارهای جهانی بین ۱۳۵ تا ۱۴۰ دلار برای هر تن است.

رشد درآمدی گروه زغال‌سنگ در بازار سرمایه

با وجود ریزش شدید قیمت زغال‌سنگ تولیدکنندگان داخلی گزارش‌های مالی قابل قبولی از شهریور و مابقی ماه‌های سال ارائه داده‌اند. کپرور، کزغال و کطبس در شهریور ۱۴۰۲ درآمد بالاتری نسبت به میانگین فروش ماهانه در سال ۱۴۰۲ ثبت کرده‌اند و فروش کشرق نیز به اندازه میانگین ماهانه سال جاری بود. جزئیات درآمدی تولیدکنندگان داخلی زغال‌سنگ به قرار جدول زیر است:

رشد درآمدی گروه زغال‌سنگ در بازار سرمایه

قیمت جهانی زغال سنگ در طول یک سال گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد با این حال درآمد کپرور در طول شهریور ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۱۴۷ درصد رشد کرده‌ است. میانگین ماهانه درآمد کپرور در سال ۱۴۰۰ برابر با ۸۱ میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۱ به ۹۶ میلیارد تومان رسید و امسال ۱۵۱ میلیارد تومان است. پس از کپرور کزغال نیز کارنامه مثبتی به ثبت رساند.

میانگین ماهانه درآمد کزغال از ۱۲۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و سپس به ۳۴۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید. کزغال در ۶ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد درآمد بالاتری داشت. کزغال و کپرور هر دو از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی زغال‌سنگ هستند، در مقابل کطبس و کشرق در میان تولیدکنندگان کوچکتر در این دسته قرار می‌گیرند.

کطبس و کشرق به ترتیب در شهریور ۱۴۰۲ درآمد ۵۵ و ۲۰ میلیارد تومانی داشتند. درآمد این دو نسبت به شهریور ۱۴۰۲ به ترتیب ۶۴ و ۴۸ درصد رشد کرد. میانگین درآمد ماهانه کشرق در طول دو سال گذشته از ۱۱ میلیارد تومان به ۲۰ میلیون تومان رسید. میانگین درآمد ماهانه کطبس نیز از ۲۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید. در مجموع درآمد کطبس و کشرق در طول ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱‌ به ترتیب ۶۶ و ۲۹ درصد رشد کرده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =