• ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
  • کد خبر: 43875
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

بالانس قیمت طلا و سکه در یک هفته گذشته با کاهش شارپی قیمت انس جهانی طلا به هم ریخته است. در حالی که این بازار از ابتدای سال رکودی است، افت شاخص جهانی طلا نیز بر کاهش قیمت بازار طلای داخلی دامن زده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه آخرین روز هفته گذشته را در دو جهت متفاوت از یکدیگر به پایان رساندند. سکه صعودی شد و با افزایش قیمت دلار همراهی کرد و قیمت طلا کاهش داشت.

معامله‌گران معتقدند، بازار طلای داخلی به رسم سال‌های گذشته رونق نگرفته و همچنان رکودی‌ است. از همین‌رو کارشناسان فنی محدوده‌های فعلی قیمت را منطقه‌های جذابی برای ورود به بازار طلا توصیف می‌کنند.

گفتنی است قیمت طلای جهانی روز گذشته کاهش نزدیک به ۱۰ دلاری داشت اما در لحظه نگارش این گزارش با روند افزایشی، به منطقه ۱۸۲۰ دلاری برگشت. برخلاف نوسانات محدود قیمت در این بازار طی ماه‌های گذشته، افت و خیزهای طلای جهانی در روزهای اخیر شارپی‌تر و با دامنه نوسان بزرگتری همراه بوده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طی سال‌های اخیر در اقتصاد ایران بخش عمده‌ای از نوسانات قیمت طلا و سکه را نوسانات ارز تشکیل داده است؛ اما علت افت و خیزهای بیشتر قیمت طلا و سکه نسبت به دلار، قیمت انس جهانی طلا است.

سکه در مسیر صعودی قرار گرفت

روز پنجشنبه ۱۳ مهر سکه امامی با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون ۳۳۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با رشد ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان مبادله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته سکه‌های نیم و ربع، افزایش ۹۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۴۰ و ۹ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان معامله شدند. روز پنجشنبه قیمت سکه گرمی تنها قطعه کاهشی بازار بود. این سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معامله ۱۳ مهر، قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۳۵ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۲۴۳ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۱۳ هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =