• ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
  • کد خبر: 43685
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

روز گذشته قیمت طلا و سکه روند متوازنی نداشت. رشد قیمت طلا و سکه امامی در مقابل کاهش قطعاتی همچون سکه‌های بهار و گرمی باعث شد معاملات این بازار در روند یکدستی به پایان نرسد. معامله‌گران بازار طلا معتقدند افت شدید طلای جهانی روند قیمت این بازار را بر هم زده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته روند نامتوازنی داشت. سکه امامی تنها قطعه افزایشی در خانواده سکه‌ها بود و قیمت طلا نیز اندکی از کاهش نخستین روز هفته را جبران کرد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند قیمت در بازارهای مالی ناشی از اخبار مساعد سیاسی، انجام توافقات با کشورهای مجاور و برخی تهدیدها و بخشنامه‌های دستوری طی ماه‌های گذشته در نوسان کاهشی محدودی قرار گرفت. آنها معتقدند کاهش قیمت‌ روزهای اخیر در واقع کاهش نیست و همان افت هیجانات اولیه در بازار، متعاقب افت ارزش انس جهانی طلا است.

سکه‌های بهار و گرمی کاهشی شدند

دیروز ۹ مهر قیمت سکه امامی تنها قطعه افزایشی در خانواده سکه‌ها بود. افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، این قطعه را از کف کانال ۲۷ میلیونی بالا کشید و به این ترتیب سکه امامی با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد. روز گذشته سکه بهار در دسته کاهشی‌های بازار فلز زرد بود و با افت ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم و ربع سکه بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز نخست هفته جاری معامله شدند. این قطعات به ترتیب با رقم ۱۴ میلیون و ۸۵۰ و ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. روز گذشته سکه گرمی نیز کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه گرمی دو میلیونی شد

دیروز قیمت طلا افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۲ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۶ هزار و ۹۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۲۶۱ هزار تومان رسید.

در نهمین روز مهر حباب در خانواده سکه‌ها توازن بالایی با روند قیمت‌ها داشت. حباب سکه‌های بهار و گرمی به ترتیب کاهش ۱۹۱ و ۹۹ هزار تومانی داشتند. این افت حباب سکه گرمی را به کانال دو میلیونی برگرداند. حباب سکه امامی ۱۰۴ هزار تومان، نیم‌سکه چهار هزار تومان و ربع‌ سکه سه هزار تومان رشد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =