• ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
  • کد خبر: 43491
  • readingTime: ۱ دقیقه

دقایقی پیش؛

رئیس‌جمهور وارد اصفهان شد

حضور در افتتاحیه جایزه علمی «مصطفی» و راه‌اندازی نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» فولاد مبارکه
رییس جمهور

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت دقایقی پیش به منظور حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری «مصطفی» و افتتاح چند پروژه از جمله راه‌اندازی نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف خطوط تولید وارد اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان لحظاتی قبل به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، نخستین برنامه دکتر رئیسی در استان اصفهان است.

راه‌اندازی فاز اول نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف خطوط تولید به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام رئیسی در اصفهان است.

گفتنی است این نیروگاه ایرانی پیشرفته با راندمان بالا و رعایت بالاترین استانداردهای زیست محیطی و کاهش مصرف آب می‌تواند الگویی برای ساخت نیروگاه در کشور باشد؛ نیروگاهی که به دست صنعت گران و مهندسان ایران با مشارکت ۷۲ شرکت ایرانی ساخته شده است.

همچنین قرار است امروز با حضور رئیس جمهور پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری برسد، از جمله دستاوردهای این پروژه می‌توان به تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه به کمتر از ppm۱۰ اشاره کرد.

حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است نیز آخرین برنامه رئیس جمهور در اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =