نیروگاه سیکل ترکیبی

واحد اول گازی نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف فردا با حضور رئیس جمهور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، واحد اول گازی نیروگاه شهید حاج احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف فردا با حضور رئیس جمهور راه‌اندازی می‌شود. 

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: هدف از احداث این نیروگاه تامین پایدار برق فولاد مبارکه و کمک به رفع ناترازی و تامین انرژی در شبکه سراسری است.

این نیروگاه با رکوردزنی در ساخت در کمتر از ۱۸ ماه به دست متخصصان داخلی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه طراحی و ساخته شده است.

به گفته حمیدرضا خسروی پور، مدیر اجرای پروژه‌های انرژی فولاد مبارکه، این نیروگاه از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی، یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی و ۲ واحد بویلر بازیافت حرارتی تشکیل شده است که در مجموع می‌تواند ۹۱۴ مگاوات برق در ساعت تولید کند.

تولید برقی که می تواند گوشه‌ای از دغدغه های دولت را در تامین ناترازی برق کشور تامین کند

غلامرضا سلیمی معاون بهره برداری فولادمبارکه بیان کرد: در حال حاضر در کل کشور ۱۰ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد که با راه اندازی این نیروگاه توسط فولاد مبارکه حدود ۱۰ درصد آن جبران خواهد شد.

وزیر صمت نیز چند روز پیش در بازدید از نیروگاه گفت: این نیروگاه با آخرین تکنولوژی روز دنیا در حال احداث است که راندمانی دوبرابر نیروگاه‌های کنونی ایجاد کرده است.

به گفته محمدکاظم صباغی، مدیر ارشد خدمات فنی پشتیبانی فولاد مبارکه تامین پایدار انرژی شرکت، کاهش دغدغه‌های قطعی برق خصوصا در زمان پیک مصرف، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بخصوص کربن به میزان ۱۵ درصد و کاهش قابل توجه میزان مصرف آب و گاز برای تولید برق از ویژگی‌های قابل‌توجه این پروژه است.

شایان ذکر است؛ ۷۲ شرکت ایرانی در طراحی و ساخت این نیروگاه نقش داشتند و تا پیش از این ۹۰ درصد برق مورد نیاز فولاد مبارکه از شبکه سراسری تامین می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =