پنت هاوس

براساس آگهی‌های فروش مندرج در پلتفرم‌های آنلاین تعداد پنت‌هاوس‌های سوپرلاکچری در اصفهان افزایش چشمگیری یافته است. جزئیات این آگهی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ میلیارد تومان کف قیمت این دسته پنت‌هاوس‌ها است و قیمت پیشنهادی فروش بعضی از آن‌ها تا ۱۵۰ میلیارد تومان نیز است. در مقابل خرید چنین پنت‌هاوسی در تهران چند صد میلیارد تومان آب می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ۱۵۰ میلیارد تومان برابر با قیمت یک یا چند ساختمان کامل در محله‌های متوسط شهر است. در مقابل پنت‌هاوس سوپرلاکچری و خاص در بالاشهر اصفهان با قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده‌اند. اگرچه این مبلغ نجومی به نظر می‌رسد ولی برای خرید چنین پنت‌هاوسی در پایتخت باید چند صد میلیارد تومان هزینه کرد. بررسی آگهی‌های فروش پنت‌هاوس‌ در پلتفرم‌های آنلاین از افزایش روزافزون این دسته املاک در محله‌های بالاشهر اصفهان مانند مشتاق، خواجو، مهرآباد، آبشار و... حکایت می‌کند و سازندگان باوجود قیمت بسیار بالا تمایل زیادی به ساخت این دسته املاک سوپرلاکچری پیدا کرده‌اند. پنت‌هاوس‌های خاص اصفهان در محله‌های همجوار با زاینده‌رود قرار دارند و طبق جزئیات آگهی‌های فروش این املاک تا حوالی ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت خورده‌اند.

پنت‌هاوسی‌هایی برای افراد خاص

بررسی آگهی‌های فروش پنت‌هاوس‌ها در بازار اصفهان نشان می‌دهد تعدادی از آن‌ها به صورت خاص احداث شده‌اند. این پنت‌هاوس‌های خاص در محله‌های همجوار با زاینده‌رود قرار دارند و تعداد آن‌ها باوجود قیمت نجومی روز به روز درحال افزایش است. فروشندگان می‌گویند این پنت‌هاوس‌های خاص و سوپرلاکچری دارای منظره ابدی هستند و متراژ آن‌ها به بیش از ۳۰۰ مترمربع می‌رسد. همچنین سازندگان برای این واحدها آسانسور و استخر جداگانه تعبیه کرده‌اند. درمقابل قیمت این پنت‌هاوس‌های خاص شهر فراتر از نجومی‌ است؛ به صورتی‌که کف قیمت آن‌ها از ۵۰ میلیارد تومان شروع می‌شود و قیمت بعضی‌از آن‌ها به حوالی ۱۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسد!

در محله مشتاق با ۵۱ میلیارد تومان می‌توانید یک پنت‌هاوس ۳۲۰ مترمربعی، نوساز و چهار خوابه بخرید، این پنت‌هاوس فقط ۸۰ مترمربع بهارخواب دارد. در این محله قیمت پنت‌هاوس‌ها نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان نیز می‌رسد. در محله‌های خواجو، آبشار، ملاصدرا و... هم پنت‌هاوس‌های لوکس زیادی وجود دارند ولی لوکس‌ترین و گران‌ترین پنت‌هاوس‌های شهر از نمای رودخانه یا پل‌های تاریخی برخوردارند. پنت‌هاوس تاپ لوکیشن با متراژ ۳۲۴ مترمربع در ملاصدرا با بهای ۶۰ میلیارد تومان، پنت‌هاوس ۴۸۰ مترمربعی با شش خواب در خواجو با قیمت ۷۲ میلیارد تومان و پنت‌هاوس ۶۱۰ مترمربعی در مشتاق با قیمت ۱۱۲ میلیارد تومان از جمله املاک خاص و سوپرلاکچری بازار اصفهان به شمار می‌روند. تمامی این پنت‌هاوس‌ها کلید اول هستند. فروشندگان مدعی‌اند مشابه این پنت‌هاوس‌های فقط در تهران با قیمت چند صد میلیارد تومانی پیدا می‌شود چرا که در پنت‌هاوس‌های لوکس شهر از متریالی با بالاترین درجه کیفی و مواد طبیعی استفاده شده است. همچنین این واحدها مطابق با متد روز دنیا طراحی شده‌اند؛ برای‌نمونه هفته گذشته پنت‌هاوسی خاصی در محله آبشار با قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان برای فروش آگهی شد که از ویژگی‌های این ملک باید به متراژ ۷۲۰ مترمربعی، پنج خواب مستر رویال به همراه بهار خواب ۲۱۰ مترمربعی، فرش شده با اسلب‌های ۱.۵ در۲ وارداتی، استخر، سونا و جکوزی اختصاصی در تراس این پنت‌هاوس اشاره کرد. جالب این است که خریداران ابتدا باید رزومه یا گواهی تمکن مالی خود را برای بازدید از این پنت‌هاوس سوپرلاکچری برای فروشنده ارسال کنند. بعضی از این پنت‌هاوس‌ها نیز صفر هستند و فروشنده پس از اتمام معامله باتوجه به سلیقه خریدار باید اقلامی از قبیل کابینت، کمد دیواری و کمد کلوزت، پارکت و... را برای ملک نصب کند. با این‌حال تعداد پنت‌هاوس‌های خاص اصفهان کم نیست که مشخصات تعداد دیگری از آن به قرار جدول زیر است:

محله

متراژ کل (مترمربع)

متراژ بهار خواب (مترمربع)

قیمت (تومان)

خواجو

۳۹۰

۵۰

۶۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون

بهار آزادی

۴۶۳

۶۰

۸۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون

مهرآباد

۵۰۰

۸۵

۱۰۰ میلیارد

مشتاق

۴۵۰

۱۲۰

۱۱۷ میلیارد

آبشار

۷۰۰

۲۰۰

۱۴۵ میلیارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =