سرهنگ زارع

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: به منظور ساماندهی ترافیک سرویس‌ها در حیاط مدارس دانش‌آموزان را سوار و پیاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرهنگ اصغر زارع رئیس پلیس راهور استان اصفهان امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ساله با آغاز سال تحصیلی طرح ویژه پلیس راهور به منظور پوشش ترافیکی معابر پرتردد و اصلی در راستای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و همچنین پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: بر همین اساس از امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی تمامی مأموران پلیس راهور استان اصفهان در مرکز و تمامی شهرستان‌های تابعه استان به حالت آماده باش در آمدند تا در این ایام عبور و مرور روان و بدون مشکلی داشته باشیم.

وی افزود: آشنا کردن دانش‌آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان، راه اندازی پلیس مدرسه با کمک مدیران مدارس، ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و ایمن‌سازی معابر در محدوده مدارس با همکاری شهرداری‌ها و تقویت آموزش مجازی قوانین و مقررات رانندگی با استفاده از بسترهای در اختیار آموزش و پرورش از جمله مهمترین برنامه‌های این پلیس در طرح ویژه بازگشایی مدارس است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین ساماندهی سرویس‌های مدارس، پیشگیری از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز، نظارت بر رعایت ظرفیت مندرج در کارت خودرو، توسط سرویس‌های مدارس را از دیگر برنامه‌های پلیس راهور اصفهان برشمرد و تصریح کرد: از رانندگان هم می‌خواهم که مراقب دانش‌آموزان باشند و به فرمان ایست پلیس مدرسه و همیاران پلیس توجه کنند.

سرهنگ زارع تاکید کرد: به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنم که بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویس مدارس که فاقد مجوز در امر جابجایی دانش‌آموزان هستند را به عنوان سرویس مدرسه فرزند خود انتخاب نکنند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌کنم تا حد امکان خانواده‌ها از سرویس مدارس برای حمل و نقل فرزندان خود استفاده کنند و اگر قصد دارند تا فرزندانشان را با خودروی شخصی به مدرسه ببرند زمان حرکت خود از منزل تا مقصد را مدیریت کنند تا با مشکل ترافیک در سطح شهر مواجه نشویم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: از رانندگان سرویس‌ها و والدین دانش آموزان هم می‌خواهیم تا برای پیاده یا سوار کردن فرزندان از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی خودداری کنند.

سرهنگ زارع بیان کرد: از مدیران مدارس هم انتظار داریم که ترتیبی اتخاذ کنند تا سرویس‌های مدارس در حیاط مدرسه نسبت به سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان اقدام کنند تا از بار ترافیکی در حاشیه مدارس و خطرات ناشی از آن جلوگیری به عمل آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =