• ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
  • کد خبر: 43228
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه در بیشتر روزهای هفته گذشته روند کاهشی داشت و تمام قطعات سکه به کانال پایین‌تر برگشتند. معامله‌گران امیدوارند با شروع مهر رونق به بازار طلا برگردد. تکنیکالیست‌ها هم از احتمال شکست حمایت سکه با ریزش دلار می‌گویند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی، هفته آخر شهریور را به پایان رساند. این بازار با سیگنال دلار در روند نزولی قرار گرفت و قیمت تمام قطعات سکه را مجبور به عقب‌نشینی در کانال پایین‌تر کرد.

با وجود اینکه قیمت سکه امامی در آخرین معامله هفته گذشته تنها قطعه افزایشی بازار بود اما تکنیکالیست‌ها محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را خط حمایت این قطعه می‌دانند و معتقدند در صورتی که دلار با سیگنال‌های مساعد سیاسی به کانال ۴۸ هزار تومانی برگردد، محدوده حمایتی مذکور نیز برای سکه از دست خواهد رفت.

با این وجود کارشناسان بازار طلا و جواهر، معتقدند روند کاهشی قیمت‌ در بازار فلز زرد رو به پایان است و با رونق جشن‌ها و مناسبت‌ها این بازار از رکودی که طی ۶ ماه اخیر در آن گرفتار بوده خارج می‌شود.

گفتنی است در لحظه نگارش گزارش، انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۲۷ دلار در حال معامله است و نسبت به روز گذشته رشد نزدیک به هفت دلاری داشته است.

سکه امامی تنها قطعه افزایشی پایان هفته

در آخرین معامله هفته گذشته ۳۰ شهریور، قیمت سکه امامی با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی تنها قطعه افزایشی بود و با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۰۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار اما کاهش ۱۰۵ تومانی داشت. این قطعه که روز سه‌شنبه به کانال ۲۴ میلیونی برگشته بود با قیمت ۲۴ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.

روز پنجشنبه سکه‌های نیم، ربع و گرمی بدون تغییر و با همان قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ ، ۹ میلیون و ۹۰۰ و ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت پنج هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۲ هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =