• ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
  • کد خبر: 43143
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

روز گذشته بازار طلا با هر سه روند کاهشی، افزایشی و خنثی به کار خود پایان داد. دیروز قیمت قطعات سنگین سکه کاهش یافت و سکه بهار آزادی به کانال ۲۴ میلیونی سقوط کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته را با ناهماهنگی بین قطعات مختلف طلا و سکه به پایان رساند. دیروز فاکتورهای اثرگذار بر بازار فلز زرد، افزایش قیمت داشتند، اما این موضوع باعث نشد بازار طلا در روند متوازنی بسته شود.

روز گذشته قیمت دلار افزایش ۲۵۰ تومانی داشت. انس‌ جهانی طلا نیز در زمان فعالیت بازار طلای داخلی با افزایش ۱۱ دلاری معامله می‌شد. با این وجود قیمت طلا بر مدار افزایش قیمت دلار و طلای جهانی چرخید و قیمت سکه نیز روند متوازنی نداشت.

گفتنی است فعالان اقتصادی معتقدند قیمت طلا و سکه از ابتدای سال کاهشی بوده و این روند نزولی بیش از آنچه که اکنون تجربه می‌شود، نخواهد بود. فعالان بازار طلا معتقدند تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم کم شده است. این در حالی است که روند تقاضا و قیمت در بازار فلز زرد رابطه‌ای در راستای هم است. یعنی زمان‌هایی که قیمت‌ پایین است مردم در انتظار کاهش‌های بیشتر هستند و تقاضا پایین است. وقتی قیمت‌ها افزایشی می‌شود تقاضا نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با رقم ۱۹۳۱ دلار در حال معامله است.

سکه‌های سنگین کاهشی شدند

دیروز ۲۸ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی در دسته کاهشی‌های بازار سکه قرار گرفت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز کاهش ۱۱۸ هزار تومانی داشت. این قطعه با این مقدار کاهش به کانال ۲۴ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۴ میلیون و ۹۹۱ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته ربع‌ سکه نیز روند کاهشی داشت و با افت ۵۰ هزار تومانی به کف کانال ۱۰ میلیونی برگشت.

روز سه‌شنبه نیم‌سکه و سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت دیروز معامله شدند. نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و سکه گرمی با رقم پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شدند.

رشد قیمت طلا در رکود بازار سکه

روز گذشته در حالی که قیمت برخی قطعات سکه کاهش داشت اما قیمت طلا افزایشی شد. دیروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۳۴ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۶ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون ۳۰۹ هزار تومان معامله شد.
در بیست و هشتمین روز از شهریور، حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. دیروز حباب سکه ‌امامی ۱۹۳ هزار تومان، سکه بهار ۱۸۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۶ هزار تومان، ربع‌ سکه ۷۳ هزار تومان و سکه گرمی ۱۱ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =