• ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر: 43106
  • readingTime: ۲ دقیقه
ورق گرم

قیمت ورق‌های فولادی در بازارهای جهانی طی روزهای گذشته صعودی بود. در بسیاری از بنادر قیمت ورق همچنان کمتر از ۶۰۰ دلار به ازای هر تن است ولی ورق وارداتی امارات و عربستان به فراتر از ۶۰۰ دلار رسیده‌ است. اخبار بدهی‌های بخش ساخت‌ و ساز چین همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازارهای جهانی هفته‌ جاری را با اخبار منفی بسیاری به خصوص از بخش مسکن چین آغاز کرد. شرایط در بازار مسکن فعالیت برای غول‌های ساختمان‌سازی چینی را دشوار کرده‌ است و به تازگی چند نفر از کارکنان اورگراند برای تحقیق‌وبررسی بازداشت شدند. اورگراند، غول ساختمان‌سازی چینی پس از چند سال کلنجار با بدهکاران سرانجام ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد. شرایط کانتری گاردن یکی دیگر از بزرگان بخش ساخت‌وساز چین نیز خوب نیست و تاکنون در پرداخت اوراق قرضه ناتوان بوده‌ است.

این اخبار کامودیتی‌ها به خصوص محصولات فولادی را متاثر کرد تا قیمت سنگ آهن نزولی شود ولی در بازار محصولات فولادی قیمت ورق گرم صعودی شد. براساس گزارش متال بولتن آخرین قیمت ورق‌های گرم فولادی به قرار جدول زیر است:

بازارگرم ورق گرم در آستانه نیمه سرد سال

قیمت ورق گرم فوب چین و فوب دریای سیاه در بازار ورق‌های فولادی اهمیت زیادی دارد. براساس گزارش متال بولتن قیمت ورق گرم فوب چین با ۰.۳ درصد افزایش به ۵۵۰ دلار رسیده‌ است ولی متوسط قیمت ورق گرم فوب دریای سیاه بدون تغییر در محدوده ۵۷۰ دلار باقی مانده‌ است. تحلیل‌گران رشد ۰.۳ درصدی قیمت ورق‌های گرم در بازار چین را اتفاق خوبی برای بازار محصولات فولادی تعبیر می‌کنند. فولادسازان چینی در ماه آگوست به ازای تولید هر تن ورق گرم ۲۱۶.۳۶ یوان سود بردند.

ورق‌های گرم وارداتی امارات و عربستان بالاترین رشد قیمت را ثبت کرده‌اند. در عربستان ورق گرم بیش از ۲ درصد گران شد و تا ۶۴۰ دلار نیز پیش رفت. در امارات نیز قیمت هر تن ورق گرم تا ۶۲۵ دلار بالا رفت. پس از ریزش دسته‌ جمعی قیمت محصولات فولادی طی یکی دو سال گذشته قیمت ورق گرم در بسیاری از کشورهای جهانی به محدوده زیر ۶۰۰ دلار رسید ولی امروز قیمت ورق گرم ترکیه، امارات و عربستان فراتر از ۶۰۰ دلار رسیده‌ است.

چشم‌انداز ورق گرم در ۳ ماه پایانی ۲۰۲۳

متال بولتن در گزارشی از چشم‌انداز روشن قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی طی ۳ ماه پایانی سال ۲۰۲۳ گفت. طی روزهای گذشته بسیاری از تحلیلگران نیز در این‌باره سخن گفته‌اند. محدودیت‌ دولت چین برای تولید محصولات فولادی در نهایت به کاهش تولید منجر خواهد شد ضمن اینکه به صورت سنتی در این فصل تقاضا برای محصولات فولادی افزایش پیدا می‌کند. تحلیلگران بسیاری معتقدند رشد قیمت این روزها در بازار ورق گرم چین مقدمه‌ای بر آغاز روند صعودی قیمت‌ها برای ۳ ماه پایانی سال ۲۰۲۳ خواهد شد. با این حال باید در نظر داشت داده‌های منفی بخش ساخت و ساز چین می‌تواند خیلی راحت بازی را تغییر دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =