• ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
  • کد خبر: 43092
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

قیمت دلار روز گذشته را با روند کاهشی به پایان رساند. اخبار مساعد سیاسی و پالس‌ آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، جو بازار ارز را فروشنده کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز قیمت دلار با کاهش ۳۰۰ تومانی به نیمه کانال ۴۹ هزار تومانی رسید. طی روزهای اخیر موجی از اخبار مساعد سیاسی بازار ارز را احاطه کرده است؛ اما به اعتقاد فعالان اقتصادی واکنش دلار به این اخبار چندان قابل توجه نیست.

دیروز قطر به واشنگتن و تهران اعلام کرد که انتقال وجوه ایرانی به ارزش ۶ میلیارد دلار به بانک‌ «الدوحه» انجام شده است و این موضوع از سوی مسئولان مربوطه در ایران نیز تایید شد. قرار است در راستای این اقدام به زودی تبادل زندانیان دو تابعیتی انجام شود. این سیگنال در روز گذشته مهمترین موضوع مورد توجه معامله‌گران بازار ارز بود.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهش داشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۲۹۰ تومان معامله شد و قیمت دلار سلیمانیه هم به رقم ۴۸ هزار ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۷ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار بدون تغییر و با قیمت ۴۱ هزار و ۲۷۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۲۷ تومان عرضه شد و تغییر قیمتی نداشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۱۸ تومان عرضه شد و یوروی حواله نیز با با رقم ۴۰ هزار و ۱۶ تومانی عرضه شد و تغییر قیمتی نداشتند.

دیروز قیمت درهم امارات با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۸ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل همچنان بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =