عشقی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه پنل تخصصی همایش تاب‌آوری در صنعت فولاد گفت: در برخی از مواقع بعضی از دخالت‌ها در زمینه متوقف کردن قیمت‌ها و یا افزایش و کاهش آن منجر به ایجاد مشکلاتی شده است. البته تمام تلاش ما در بورس کالا این بوده که عرضه و تقاضا بدون دخالت‌های دستوری انجام شود و قیمت‌های منصفانه‌ای برای تولیدکننده و مصرف‌کننده ارائه شود.

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه پنل تخصصی همایش تاب‌آوری در صنعت فولاد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه باید راهکارهای برون رفت خوبی از چالش‌های صنعت فولاد به‌ویژه در حوزه تاب‌آوری، سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات، تامین نیازهای ارزی، تامین انرژی و ... ارائه شود، اظهار داشت: در این زمینه باید راهکارها به سیاست‌گذاران در دولت و مجلس نیز ارائه شود تا بتوان بر این چالش‌ها غلبه کرد.
وی با بیان اینکه عمده سهامداران صنعت فولاد از طریق بازار سرمایه نسبت به خرید سهام اقدام کرده‌اند، افزود: از این رو سازمان بورس کالا خود را موظف می‌داند که نسبت به پیگیری امور شرکت‌های فولادی اقدام کند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تمام تلاش ما در بورس کالا این بوده که عرضه و تقاضا بدون دخالت‌های دستوری انجام شود و قیمت‌های منصفانه‌ای برای تولیدکننده و مصرف‌کننده ارائه شود.
وی با بیان اینکه در برخی از مواقع بعضی از دخالت‌ها در زمینه متوقف‌کردن قیمت‌ها و یا افزایش و کاهش آن منجر به ایجاد مشکلاتی شده است، ابراز داشت: در نتیجه این رفتار منجر به ضرر مصرف‌کننده و یا تولیدکننده شده و بازار صادرات و ارزآوری را نیز دچار مشکل کرده است.
عشقی با بیان اینکه بورس کالا همواره حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا را در دستور کار داشته است، افزود: بورس کالا تاکنون در این زمینه موفق بوده‌ است اما باید توجه داشت که در صورتی به موفقیت واقعی می رسیم که همه تولیدات در بورس عرضه شود.
وی با بیان اینکه بورس کالا همواره سعی داشته با وزارت صمت همراه باشد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ شرکت سهامی عام پروژه را در دستور کار دارند که در حال بررسی است و برخی از آنها نزدیک به پذیره‌نویسی و برخی در مراحل ابتدایی هستند و این شرکت‌ها می‌توانند نقدینگی را جذب و به سمت تامین مالی حرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =