وزارت نیرو

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: زیست‌بوم دانش‌بنیان با هدف کمک به رفع مشکلات صنعت آب و برق کشور در وزارت نیرو تشکیل شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو، اظهار داشت: وزارت نیرو در دو سال گذشته به دلیل آنکه مشکلات آب و برق در کشور زیاد است، یک فضای دانش بنیان برای رفع این مشکلات ایجاد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس ضرورت ایجاد یک فضای دانش‌بنیان برای غلبه بر مشکلاتی مانند خشک بودن کشور و نیز مصرف روزافزون برق احساس و پیگیری در این زمینه انجام شد.

رئیس پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: گرچه این پژوهشگاه از سال‌های گذشته اقدامات پژوهشی زیادی در این خصوص انجام داده، اما در این دو سال به فکر استقرار زیست‌بوم دانش‌بنیان بود.

عمیدپور از استقرار زیست‌بوم دانش‌بنیان در وزارت نیرو خبر داد و گفت: ایجاد پلت فرم پارک علم و فناوری، تقویت صندوق نیرو با افزایش سرمایه آن توسط شرکت توانیر و نیز خود پژوهشگاه از جمله زیرساخت‌های این زیست‌بوم است.

وی کارکرد پارک علم و فناوری نیرو را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت آب و برق در سراسر کشور دانست و ادامه داد: پارک علم و فناوری نیرو برای یک هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت آب و برق بازارسازی می‌کند تا آنها بتوانند محصولات خود را به‌راحتی عرضه کنند.

پیش‌تر رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: پارک علم و فناوری نیرو به صورت یک پلتفرم دانشی برای کمک به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در صنعت آب و برق فعالیت خود را آغاز کرده تا شرایط این صنعت بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =