مسکن

رشد مبلغ رهن و اجاره خانه و آپارتمان در شهریور ۱۴۰۲ سبب شده تا قرارداد اجاره شماری از آپارتمان‌های شهر با اعدادی باور نکردنی بسته شود. مهرآباد، مرداویج و آبشار محل آپارتمان‌های لاکچری استیجاره‌ای اصفهان است که با ودیعه پنج تا ۱۵ میلیارد تومانی و اجاره بهای چند ۱۰ میلیون تومانی در پلتفرم‌های آنلاین آگهی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تعدادی از آپارتمان‌های اصفهان در شهریور ۱۴۰۲ با ودیعه ۵ تا ۱۵ میلیارد تومان برای اجاره در پلتفرم‌های آنلاین آگهی شده‌اند؛ درحالی‌ که مستاجران با مبلغ ودیعه این املاک می‌توانند مالک یک یا چند آپارتمان نوساز در مناطق مختلف شهر شوند. البته نباید از یاد برد که این مبالغ، قیمت‌های پیشنهادی مالک برای رهن و اجاره است که در پلتفرم‌های آنلاین عرضه شده است و ممکن است در قراردادهای منعقدشده، مبالغ کمتری هم ثبت شده باشد.

حداقل حقوق مشاغل رسمی در سال ۱۴۰۲ برای یک خانواده سه نفره حدود هشت میلیون تومان است و امروز یک خانواده با این درآمد باید بیش از شش قرن تمام حقوق خود را پس انداز کند تا اگر اجاره‌بها افزایش نیافت، یک آپارتمان لاکچری در اصفهان اجاره کند! بررسی جزئیات این آگهی‌ها نشان می‌دهد در طول شهریور ماه بیشترین تعداد آپارتمان‌های لاکچری استیجاره‌ای اصفهان در محله مهرآباد و سپس مرداویج و آبشار قرار دارد. مهرآباد از نظر تعداد آپارتمان‌های لوکس استیجاره‌ای رکورددار است و خیابان آبشار پاتوق پنت‌هاوس‌های اجاره‌ای اصفهان به حساب می‌آید.

مهرآباد

آپارتمان ۲۴۰ مترمربعی یک سال ساخت با رهن کامل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آپارتمان ۲۸۰ مترمربعی چهارسال ساخت با ودیعه ۵ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۳۵ میلیون تومان، آپارتمان ۳۲۰ مترمربعی نوساز با رهن کامل ۷ میلیارد تومان، خانه ویلایی ۷۰۰ مترمربعی نوساز با رهن ۷ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۱۲۰ میلیون تومان، آپارتمان ۲۶۸ مترمربعی صفر با ودیعه ۱۰ میلیارد تومان و آپارتمان ۴۶۰ مترمربعی صفر با رهن کامل ۱۵ میلیارد تومان از جمله آگهی‌های رهن و اجاره ملک مسکونی مهرآباد در شهریور ۱۴۰۲ است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد پنت‌هاوس‌های شهر با نمای زاینده‌رود در سال‌های اخیر با رهن میلیارد تومانی آگهی می‌شدند ولی اکنون آپارتمان‌های لاکچری‌های مهرآباد بالاترین قیمت رهن و اجاره را در بازار مسکن اصفهان دارند. گاردن روف، سه تا شش اتاق خواب مستر، شیرآلات و کف‌پوش به همراه سنگ‌های وارداتی و کمد دیواری‌هایی از جنس چوب طبیعی در کنار سونا و جکوزی فقط بخش کمی از مشخصات آپارتمان‌های لاکچری مهرآباد است.

مرداویج

مرداویج پای ثابت املاک لاکچری استیجاره‌ای شهر است که آپارتمان‌های آن مانند محله مهرآباد با ودیعه بالاتر از ۵ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ده میلیونی تومانی آگهی شده‌اند؛ البته تعداد آپارتمان‌های لاکچری استیجاره‌ای در مرداویج نسبت به مهرآباد کم‌تر است و بیشتر املاک این منطقه با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد. بررسی جزئیات این آگهی‌ها در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد متریال و تجهیزات مورد استفاده در این آپارتمان‌ها از هر نظر لوکس است و طراحی داخلی آن‌ها در اصفهان نظیر ندارد. تعدادی از این آپارتمان‌ها به قدری زیبا طراحی شده‌اند که شاید با دیدن عکس آن‌ها باور نکنید چنین آپارتمانی در اصفهان ساخته شده و اجاره داده می‌شود. آپارتمان ۲۵۰ مترمربعی نوساز با ودیعه ۵ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۵۰ میلیون تومان، آپارتمان ۲۴۰ مترمربعی سه سال ساخت با رهن ۷ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۱۰ میلیون تومان و آپارتمان ۳۶۶ مترمربعی نوساز با رهن کامل ۱۲ میلیارد تومان در طول شهریور ۱۴۰۲ در محله مرداویج برای اجاره آگهی شده‌اند.

آبشار

اگر به دنبال اجاره پنت‌هاوس لاکچری با نمای زاینده‌رود هستید، باید تنها به خیابان آبشار مراجعه کنید! محله آبشار پابه‌پای مهرآباد و مرداویج در تابستان ۱۴۰۲ در قیمت رهن و اجاره رکورد شکنی کرد. اکنون املاک بسیاری با رهن ۵ تا ۷ میلیارد تومانی در خیابان آبشار آگهی شده‌اند؛ برای نمونه پنت‌هاوس ۴۴۰ مترمربعی کلید اول با ودیعه ۷ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۱۰ میلیون تومان، پنت‌هاوس ۵۰۰ مترمربعی با ویوی ابدی زاینده‌رود و کلید سوم با رهن کامل ۶ میلیارد تومان، پنت‌هاوس ۵۱۰ مترمربعی ۱۰ سال ساخت با رهن کامل ۵ میلیارد تومان و آپارتمان ۳۵۰ مترمربعی کلید هفتم با ودیعه ۵ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومان اجاره داده می‌شوند. جزئیات آگهی‌های اجاره در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تعداد کمی از این آپارتمان‌ها مبله هستند و مستاجر نیازی به لوازم خانه دیگری ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =