• ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
  • کد خبر: 42747
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۹ شهریور) با پنج هزار و ۹۷۵ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۱۲۵ واحد کاهش به ۷۱۴ هزار و ۶۸۹ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۹۷ واحد کاهش به ۴۰۶ هزار و ۲۴۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال معامله شد.

سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو) با ۷۶۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۵۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۴۱ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۳۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۳۲۱ واحد، پست بانک ایران (وپست) با ۲۰۵ واحد، سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با ۱۷۰ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۴۵ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۱۳۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، تامین سرمایه کاردان (تکاردان)، سیمان اصفهان (سصفها)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۶۰ واحد کاهش داشت و به ۲۶ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۴۹۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و بهار رز عالیس چناران (عالیس) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، اعتباری ملل (وملل)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =