رونالدینیو

رونالدینیو ملقب به جادوگر اولین بار در ۱۳ سالگی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد؛ وقتی که در یک بازی ۲۳ گل به ثمر رساند!

به گزارش خبرنگار ایراسین، رونالدو دِ آسیس موریرا (متولد ۲۱ مارس ۱۹۸۰)، که با نام رونالدینیو گائوچو شناخته می‌شود، یک فوتبالیست حرفه‌ای بازنشسته برزیلی است که بیشتر در جایگاه مهاجم و گاهی هم به عنوان وینگر بازی می‌کرد. او که به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ شناخته می‌شود دو جایزه بهترین بازیکن سال فیفا و یک توپ طلا را از آن خود کرد. او تنها بازیکنی است که تاکنون یک جام جهانی، یک کوپا آمریکا، یک جام کنفدراسیون‌ها، یک لیگ قهرمانان، یک کوپا لیبرتادورس و یک توپ طلا را برده است. رونالدینیو به دلیل مهارت‌های فنی، خلاقیت، توانایی دریبل زدن و دقت ضربات آزاد، استفاده از حقه‌ها، پاس‌های بی‌نگاه و ضربات بالای سر، و همچنین توانایی‌اش در گلزنی و خلق گل شهرت داشت. به او جادوگر دنیای فوتبال می‌گفتند.

مهارت‌های فوتبالی رونالدینیو در ۸ سالگی شکوفا شد. او به فوتسال و فوتبال ساحلی علاقه نشان می‌داد و بعد به فوتبال روی آورد. بسیاری از حرکات بارز او به ویژه کنترل توپش از فوتسال سرچشمه می‌گیرد. اولین باری که این پسربچه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد در ۱۳ سالگی بود، وقتی که تمام ۲۳ گل بازی مقابل یک تیم محلی را به ثمر رساند و بازی با نتیجه ۲۳-۰ تمام شد.

مسابقه‌ای که رونالدو را به دنیای فوتبال معرفی کرد

رونالدینیو اولین بازی حرفه‌ای خود را برای گرمیو در سال ۱۹۹۸ انجام داد. در سن ۲۰ سالگی به پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه نقل مکان کرد و سپس در سال ۲۰۰۳ با بارسلونا قرارداد امضا کرد. در دومین فصل حضورش در بارسلونا اولین جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به دست آورد و بارسلونا قهرمان لالیگا ۲۰۰۴–۲۰۰۵ شد. از فصل بعدی به ‌عنوان یکی از بهترین‌ فصول دوران حرفه‌ای او یاد می‌شود، زیرا او بارسلونا را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ رساند که اولین قهرمانی آنها در عرض چهارده سال بود و یک قهرمانی دیگر در لالیگا کسب کرد و توپ طلای ۲۰۰۵ و دومین جایزه بازیکن سال فیفا را هم به دست آورد. رونالدینیو پس از به ثمر رساندن دو گل انفرادی تماشایی در اولین ال‌کلاسیکو در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵، دومین بازیکن بارسلونا پس از دیگو مارادونا در سال ۱۹۸۳ شد که مورد تشویق هواداران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو قرار گرفت.

او به دنبال مصدومیت‌ها و افت عملکردش از بارسلونا جدا شد و به میلان پیوست و قهرمانی سری آ در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ را به دست آورد. بعد به برزیل بازگشت تا در سال ۲۰۱۱ برای فلامینگو بازی کند و یک سال بعد برای اتلتیکو مینیرو به میدان رفت و در سال ۲۰۱۳ کوپا لیبرتادورس را به دست آورد، بعد در مکزیک برای کوئرتارو بازی کرد و به برزیل بازگشت تا برای فلومیننزه در سال ۲۰۱۵ بازی کند.

رونالدینیوی افسانه‌ای در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸ از طریق برادر و ایجنتش بازنشستگی خود را از فوتبال اعلام کرد.

مسابقه‌ای که رونالدو را به دنیای فوتبال معرفی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =