• ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 42707
  • readingTime: ۱ دقیقه
دلار

حرکت آهسته و پیوسته قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی از هفته گذشته شروع شده است و اکنون با کریدور بالاتر نزدیک به ۲۰۰ تومان فاصله دارد. آیا قصد سیاست‌گذار رهاسازی دلار به سمت ارزش ذاتی است؟

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته با افزایش ۲۰۰ تومانی در کریدور ۴۹ هزار تومانی دو پله دیگر بالاتر آمد و با قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

معامله‌گران بازار ارز، رشد تقاضای روزهای پایانی تابستان برای مسافرت را دلیل این افزایش قیمت عنوان می‌کنند. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی نیز احتمالا در نیمه دوم سال، روند صعودی قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی آغاز خواهد شد. آنها می‌گویند اگر دلار در کریدور بالاتر تثبیت شود، شروع یک روند صعودی جدید است.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۱۸ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۳ تومان عرضه شد و یک تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۰۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۲۶۹ تومان معامله شد و افزایش ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۲۰۹ تومانی عرضه شد و کاهش ۲۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۴۰ هزار و ۱۹۰ تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم امارات ۸۰ تومان افزایش داشت و با رقم ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل بدون تغییر قیمت عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =