• ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
  • کد خبر: 42706
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

حرکت آهسته و پیوسته قیمت طلا و سکه در مسیر افزایشی، از هفته گذشته شروع شده است. به تعبیر معامله‌گران این بازار، با نزدیک شدن به پایان ماه‌های رکودی سال (محرم و صفر) بازار فلز زرد نیز جان دوباره خواهد گرفت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه با افزایش محدود، در تمام قطعات و وزن‌ها نخستین روز هفته سوم شهریور را پشت سر گذاشت. تنها قطعه‌ای که از ابتدای هفته گذشته از روند افزایشی پیروی نکرد،‌ سکه گرمی بوده که با رقم ثابت ۶ میلیون تومان در حال معامله است. گفتنی است این قطعه بعد از سکه بهار کمترین مقدار حباب قیمت را در خانواده سکه‌ها دارد.

کارشناسان اقتصادی مقاومت بعدی قیمت سکه را محدوده ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آنها معتقدند کماکان خاصیت رنج بازار فراهم است و منطقه فعلی، محدوده مناسبی برای خرید است. تحلیلگران فنی خریدهای پله‌ای را به معامله‌گران بازار طلا و سکه توصیه می‌کنند.

پرچمداری سکه بهار در افزایش قیمت

دیروز ۱۸ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۴۷ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان رشد داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه افزایش ‌۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه گرمی با رقم ۶ میلیون تومان همانند هفته گذشته بدون تغییر قیمت معامله شد.

کمترین رشد حباب، سهم سکه امامی شد

دیروز قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۴۲ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش هفت هزار و ۹۰۰ تومانی داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۶۱ هزار تومان رسید. دیروز طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۲۹ هزار تومان رسید.

در هجدهمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی افزایش داشت. روز گذشته سکه امامی با ۲۶ هزار تومان، کمترین مقدار رشد حباب را داشت. حباب سکه‌های بهار ۱۸۲ هزار تومان، نیم‌ ۳۸ هزار تومان، ربع ۹۴ هزار تومان رشد داشتند. حباب سکه گرمی ۶ هزار تومان کاهش داشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۱۹ دلار در حال معامله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =