گوهرتراشی

نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی، طی روزهای ۹ تا ۱۱ آبان برگزار می شود. این رویداد به منظور شناسایی و تشویق صنعتگران، هنرجویان و مهارت‌آموزان دوره‌های مختلف گوهرتراشی در کشور و ایجاد انگیزه و حمایت، توسط طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور(تحت پوشش ایمیدرو) انجام خواهد شد.

به گزارش ایراسین، مسابقات فوق با همکاری دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رادمرد شهرستان فردوس به صورت کاملاً تخصصی در رشته‌های گوهرتراشی دامله، فست و کاروینگ در دو مرحله مقدماتی و نهایی (حضوری) در تاریخ ۹ الی ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

با برقراری جلسات مشترک و اخذ مجوزات لازم از دفتر مسابقات ملی و بین‌المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نماینده این دفتر مطابق دستورالعمل‌های مربوطه؛ بر تمام مراحل اجرایی مسابقه و ارزشیابی‌ها نظارت خواهند داشت.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در این خصوص اعلام کرد: صنعت گوهرسنگ را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین صنایعی دانست که بشر از دیرباز به آن اشتغال داشته ‌است. این صنعت با گذر زمان توسعه یافته و با توجه به ویژگی‌های خاص خود، در حال حاضر به منبع درآمد بالایی برای بسیاری از کشورها تبدیل شده‌است.

ابومحمد هاشمی افزود: در کشور ما هم چنانچه این صنعت توسعه یابد می‌تواند یک جایگاه اقتصادی قابل قبولی برای کشور فراهم سازد.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ گفت: در راستای پیشبرد اهداف مندرج در سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته تراش یکی از اهداف حوزه فرآوری و تولید و همچنین، رشد و توسعه منابع انسانی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی از اهداف حوزه مدیریت و منابع انسانی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

هاشمی افزود: طبق قرارداد منعقد شده در سال گذشته بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ایمیدرو درخصوص آموزش گوهرتراشی در ۳۱ استان کشور، ضمن تکمیل زیرساخت‌های لازم آموزشی در استان‌ها، بالغ بر تعداد ۷۰۰ نفر نیز آموزش داده شد.

وی افزود: به منظور تشویق و شناسایی نخبگان این حوزه و با توجه به تأثیر مسابقات آزاد مهارت در ارتقاء سطح مهارت آموزان، برگزاری این مسابقات فرصتی است تا ضمن ارزیابی دقیق متخصصان این حوزه در کشور با چالش‌ها و مشکلات آن نیز آشنا شده تا بتوان در برنامه‌ریزی‌های آتی گام بهتری در این امر برداشت.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ اظهار داشت: هزینه‌های برگزاری این مسابقه آزاد مهارت، توسط ایمیدرو تأمین شده است.

وی افزود: از اهداف بنیادی این مسابقات کشف استعدادهای حرفه‌ای افراد ماهر و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت و شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و هدایت آنان به سوی اشتغال و بازار تولید است.

هاشمی عنوان کرد: برگزاری این مسابقات می‌تواند گام بزرگی برای معرفی پتانسیل‌های کشور، جلوگیری از خام فروشی گوهرسنگ‌ها ارتقای مهارت‌ها و نیز ایجاد اشتغال پایدار برای فعالان این صنعت را فراهم کند.

شایان ذکر است علاقه‌مندان به حضور در این مسابقات می‌توانند از طریق لینک زیر نسبت به ثبت‌نام در این مسابقات اقدام کنند.

https://gemstone.imidro.gov.ir/web_directory/۸۳۷۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =