هوش مصنوعی

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: برنامه‌های جدی و متمرکزی در حوزه هوش مصنوعی داریم و بزرگترین برنامه ما در سال جاری، ایجاد آزمایشگاه ملی بزرگ در سطح خاورمیانه در حوزه هوش مصنوعی است که بتواند حداقل ۱۰۰۰ نفر از بهترین محققان کشور را جذب کند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اظهار کرد: هوش مصنوعی یکی از حوزه‌هایی است که به صورت جدی باید مورد توجه قرار بگیرد و مقام معظم رهبری نیز تأکید چندباره بر روی این موضوع داشتند.

وی افزود: برنامه‌های جدی و متمرکزی در حوزه هوش مصنوعی داریم و بزرگترین برنامه ما در سال جاری، ایجاد آزمایشگاه ملی بزرگ در سطح خاورمیانه در حوزه هوش مصنوعی است که بتواند حداقل ۱۰۰۰ نفر از بهترین محققان کشور را جذب کند و این موضوع در برنامه هفتم نیز خواهد آمد.

معاون علمی رئیس‌جمهور تصریح کرد: این آزمایشگاه ملی با پردازنده‌ها و سیستم‌ها و ابزارهای مورد نیاز در هوش مصنوعی با ویژگی‌های خاص در سطح منطقه تجهیز خواهد شد و امیدواریم که کمک ویژه‌ای به جریان هوش مصنوعی انجام دهد.

دهقانی با اشاره به راه‌اندازی ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی در معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی به صورت کاملاً تخصصی بر روی حوزه هوش مصنوعی متمرکز است.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است که ایرانی‌ها در حوزه‌های نرم‌افزاری، توانمندتر هستند، شاید در بعضی از جاها و در حوزه‌های سخت‌افزاری کمبود منابع داشته باشیم اما درجای که با مغز و هوش انسان‌ها سرکار دارد، اصولاً جلوتر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =