پیاده‌روی اربعین

ابعاد، برکات و دستاوردهای برگزاری مراسم پیاده‌روی و اجتماع شیعیان در اربعین حسینی در کربلای معلی، ابعادی فراتر از مناسک مذهبی دارد و جایگاه و اقتدار نظام شیعی و ایران اسلامی را در منطقه به نمایش می‌گذارد و قوت و قدرت اسلام، حقیقت و توان و آمادگی جبهه مقاومت را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: راه‌پیمایی اربعین، آیینی است که در آن مشتاقان و ارادتمندان سید و سالار شهیدان در روزهای منتهی به بیستم ماه صفر، با نیت زیارت کربلا و شرکت در اجتماع عظیم و بی‌نظیر شیعیان، از اقصی نقاط جهان به عراق عزیمت می‌کنند. این سفر فرصتی برای عرض ارادت به آستان عصمت و طهارت و علاوه بر آن، جلوه‌ای از دیپلماسی انقلاب اسلامی ایران برای احیای تمدن نوین اسلامی است.

عید غدیر، میلاد حضرت ولیعصر (عج)، ایام محرم و اربعین حسینی ازجمله مهم‌ترین مناسک مذهبی شیعیان است که هرساله در موعد مقرر گرامی داشته می‌شود؛ اما در این میان، رویداد اربعین حسینی، از ابعاد مختلف دارای تأثیرات متعددی در گستره جوامع شیعی است.

ابعاد، برکات و دستاوردهای برگزاری مراسم پیاده‌روی و اجتماع شیعیان در اربعین حسینی در کربلای معلی، ابعادی فراتر از مناسک مذهبی دارد و جایگاه و اقتدار نظام شیعی و ایران اسلامی را در منطقه به نمایش می‌گذارد و قوت و قدرت اسلام، حقیقت و توان و آمادگی جبهه مقاومت را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، رویداد اربعین، فریادی رسا و رسانه‌ای بی‌همتا برای شیعیان است و ضمن افزایش ضریب امنیتی ایران اسلامی و افزایش نفوذ در مناسبات بین‌المللی، قدرت نرم کشور را ارتقا می‌دهد. این رویداد با ایجاد محور مقاومت در برابر نیروهای استعماری و سلطه‌طلب، نظم جدیدی را در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده و عمق راهبردی محور مقاومت و نظام شیعی را تا سواحل مدیترانه گسترش داده است.

تحکیم روابط با همسایگان، ایجاد تفاهم میان مسلمانان، تقویت مناسبات رسمی دو کشور دوست و برادر- ایران و عراق- و هموار کردن مسیر اتحاد برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در کنار تقویت روحیه برادری و دوستی و مشارکت از دیگر برکات بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان است که نقش ارزنده‌ای در تأمین امنیت شیعیان و تأمین منافع ملی ایران ایفا می‌کند.

ارتقای وحدت اجتماعی شیعیان، پیشرفت و توسعه مناسبات انسانی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اسلامی و تقویت اعتماد به نفس امت اسلام، تقویت وحدت گروه‌های مردمی، زایش و توسعه فرهنگ ناب شیعی، پیشرفت در مناسبات بین‌المللی و تقویت روحیه همفکری، همدلی و همکاری از دیگر دستاوردهای این اجتماع معنوی است و همه این‌ها تنها گوشه‌ای از عظمت حماسه عاشوراست که با گذشت قریب به یک هزار و چهارصد سال، همچنان آشکار است و روزبه‌روز مکتب اسلام را زنده می‌کند و به‌راستی در محبت اباعبدالله الحسین (ع) جوشش و زایشی است که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود.

رویداد اجتماعی و معنوی اربعین، نقطه عطفی برای منطقه، شیعیان و جهان اسلام است تا با محوریت قرار دادن آزادگی و آزادمردی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی، به پشتوانه خواست و اراده مردم، بتوان از آلام بشریت و جوامع اسلامی کاست.

شرکت فولاد مبارکه، ضمن تسلیت و تعزیت ایام اربعین حسینی، همواره تلاش داشته تا ضمن همراهی با عزاداران مذهبی، با تأمین ناوگان ترابری برای حمل‌ونقل زوار به مرزهای غربی کشور جهت عزیمت به سرزمین مقدس کربلا و برپایی موکب، نقشی هرچند اندک در اجتماع عظیم محبان اباعبدالله الحسین داشته باشد و البته بخش زیادی از کارکنان و همکاران ولایت‌مدار شرکت به‌صورت خانوادگی در این اجتماع پرشور توفیق شرکت یافته‌اند. ضمن آرزوی صحت و سلامت برای کلیه زوار و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، امید است این حرکت مذهبی، مقدمه و نقطه عطفی برای آمادگی امت اسلام برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =