• ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
  • کد خبر: 42181
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

در حالی قیمت دلار با نوسانات کوچک در نیمه ابتدایی کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان دارد که کارشناسان اقتصادی با توجه به تورم و رشد نقدینگی، بازار را آماده انفجار می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد. روند پینگ‌پنگی قیمت در بازار ارز در منطقه‌ای محدود، در حالی برقرار است که کارشناسان اقتصادی همواره به رشد تورم و نقدینگی اشاره می‌کنند.

روز گذشته برخی فعالان بازار ارز دلیل نوسانات زیگزاگی دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی را نوسانگیری بازارساز عنوان کردند. به اعتقاد آنها شرایط بازارهای مالی رکودی است.

تحلیلگران بازارهای مالی نیز برای روند صعودی قیمت دلار در نیمه دوم سال دلایلی نظیر رشد پایه‌ پولی،‌ رشد نقدینگی و روند افزایشی تورم می‌آورند. به اعتقاد آنها موضوعاتی نظیر آزادسازی ۶ میلیارد دلار کره جنوبی، با وجود تراز تجاری منفی کشور مبلغی در اقتصاد و کسری موجود به حساب نمی‌آید.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه با تبعیت از تهران کاهش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد و کاهش ۲۵۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه کاهش ۲۲۰ تومانی داشت و با رقم ۴۸ هزار و ۲۹۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ششم شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش پنج تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۹۰ تومانی عرضه شد. دلار حواله نیز یک تومان کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۳۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با کاهش ۲۰۰ تومانی به کانال ۵۲ هزار تومانی برگشت و با رقم ۵۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی افزایش ۱۱ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۵۸۶ تومان رسید. یوروی حواله نیز با افزایش ۱۰ تومانی با رقم ۴۰ هزار و ۵۳۲ تومانی عرضه شد.

دیروز درهم امارات نیز ۱۰ تومان ارزان شد و با رقم ۱۳ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۱ تومان مبادله شد و تغییر قیمتی نداشت. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۳ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =