سبحانی

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در افتتاحیه متالکس گفت: پیشرفت‌های صنعت فولاد باعث شده امروز ایران به یکی از بازیگران اساسی در بازار منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالکس اظهار کرد: نمایشگاه مختلف صنعت فولاد در جای‌جای کشور برگزار می‌شود و اصفهان به عنوان قطب صنعت فولاد کشور امروز میزبان نمایشگاه متالکس است.

وی گفت: امروز ایران چیزی حدود ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کند و در رده‌بندی انجمن جهانی فولاد دارای رتبه دهم است. قرار بود در سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم و این در حالی است که به خاطر مشکل برق تعدادی از فولادسازان کارشان متوقف شده و برق تا ۹۰ درصد برای این تولیدکنندگان محدود شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: تولید این میزان از فولاد طبق برنامه، نیازمند انرژی است و این در حالی است که طی سال‌های گذشته گاز و برق صنعتی اشتغال‌زا و سودآور با محدودیت مواجه شده است. فولاد ارز خوبی را برای کشور تأمین می‌کند چرا که نیمی از میزان تولید کشور صادر می‌شود. امروز با توجه به ظرفیت ۴۵ میلیون تنی کشور چیزی حدود ۱۵ میلیون تن ظرفیت خالی است و دلیل آن همین محدودیت‌هایی است که فولادسازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایران یکی از کشورهای مستعد برای تولید فولاد است و به همین خاطر باید محدودیت‌ها برای فولادسازان رفع شود. علاوه براین صنعت فولاد یکی از صنایعی است که برای تولید هر تن محصول و توسعه آن صنایع دیگری نیز ایجاد می‌شود که این صنایع نیز می‌توانند به کمک اشتغال‌زایی برای مردم کشور بیایند. پیشران‌های این صنعت امروز در این نمایشگاه حضور دارند و خوشحالیم که بسیاری از شرکت‌های فولادی با اتکا به توان داخلی تولیدات خود را انجام می‌دهند.

سبحانی تصریح کرد: امروز حدود ۷۵ درصد از ظرفیت تولید فولاد دنیا استفاده می‌شود و در کشور نیز ۱۵ میلیون تن از ظرفیت کشور خالی است که نتیجه می‌گیریم با برنامه‌ریزی و اقدامات متناسب باید از زیان سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه جلوگیری کنیم. حداقل حدود ۷۵ درصد از ظرفیت یک کارخانه تولید فولاد باید در حال تولید باشد تا این کارخانه سوددهی داشته باشد ولی امروز فولادسازان کشور با مشکلاتی نظیر بخشنامه‌های خلق‌الساعه و سایر تصمیمات نامناسب روبرو هستند.

وی تأکید کرد: صنعت فولاد کشور دائماً در حال پیشرفت بوده و وابستگی آن به خارج از کشور در حال کم شدن است. حُسن این نمایشگاه‌ها در این است که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تجهیزات، قطعات و مواد اولیه می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند. همین پیشرفت‌ها باعث شده امروز به یکی از بازیگران اساسی در بازار منطقه تبدیل شویم و حیف است که از این ظرفیت‌ها استفاده نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =